Defect product ontvangen, geen terug betaling ontvangen
Aard van probleem:
AndereKlacht
M. D.
Naar: Alternate
BesteEen tijdje gelden bestelde ik bij Alternate een CPU.Deze werd mooi op tijd geleverd maar, nadat ik het product ontvangen had, zag ik dat ik een verkeerde versie van de CPU besteld had.Helaas zag ik pas nadat ik de zegel op de doos opengesneden had, maar voordat ik het product uit de doos gehaald heb. Hierop heb ik contact opgenomen, de eerst volgende werkdag, met de klantendienst van Alternate. Daar heb ik dezelfde uitleg gedaan en daar kwam het bericht dat omdat dit binnen de 48 uur was, het product gewoon terug gestuurd kon worden en de terugbetaling zou gebeuren, no questions asked. Nadat het product aankwam bij Alternate kreeg ik bericht dat het product defect was en ik aangezien ik niet tijdig gemeld zou hebben dat het product DOA was, er geen terugbetaling kon gebeuren. Hierop is het product teruggestuurd naar mij.Daarop heb ik de klantendienst opnieuw gecontacteerd en bleek dat er initieel geen interne nota was van mijn eerste contact. Na enkele mails heen en weer te sturen, bleek dat ik op mijn retour formulier had moeten aanduiden dat het product DOA was en niet dat ik het wou ruilen wegens een verkeerd besteld product.Hierna zijn er nog enkele mails heen en weer gegaan om dit te bespreken maar de conclusie was dat ook al heb ik hun binnen de vastgelgegd termijn van 48 gecontacteerd en is er door hun klantendienst gemeld om het gewoon terug te sturen (helaas was die via een online chat portaal en heb ik hier geen bewijs van), Had ik blijkbaar het product eerst moeten uitproberen binnen de 48 uur om dan de juiste optie aan te duiden op het retour formulier.Daarna kreeg ik geen reactie meer vanuit Alternate en contacteer ik jullie nu.
Berichten (10)
Alternate
Naar: M. D.
DATA NOT AVAILABLE
Alternate
Naar: M. D.
Beste Hartelijk dank voor je klacht.Ik heb alle communicatie en documentatie in detail doorgenomen.Ik vrees helaas te moeten meedelen dat wij je hier niet verder mee kunnenhelpen.Er is namelijk fysieke schade onekt tijdens de controle van het product.Een fysieke beschadiging doet alle garantie en retourrechten vervallen,onafhankelijk van de reden waarom je het product retour stuurt. Hierdoor hebje het product dan ook terug gekregen van ons.Als consument heb je natuurlijk rechten, maar ook plichten. Eén van dezeplichten is dat je het product bij ontvangst controleer of deze in goede staatis ontvangen. Volgens de algemene voorwaarden heb je hier 48 uur na leveringde tijd voor. Bij een melding of onekking van fysieke schade aan het productna deze termijn, kunnen we enkel vaststellen dat de schade is ontstaan wanneerhet product in het bezit van de klant was.Uit de ervaring kunnen we namelijk vaststellen dat zulke schade vaker voorvaltdoor het foutief behandelen bij AMD processoren. Om specifiek te zijn, bij hetvastnemen met de vingers. Waardoor de buitenste pinnen naar binnen wordengeplooid omdat men de processor niet voorzichtig genoeg in de vingers neemt.We snappen het ongemak dat dit met zich meebrengt, maar helaas door dezefysieke beschadiging kunnen wij je claim op retourrecht of garantie nietaccepteren.Met vriendelijke groet, [1]Alternate Belgie bvOeyvaersbosch 16-18, 2630 Aartselaar, Belgie Tel: +32 (0)3 - 871.11.11Internet: [2]www.alternate.be 07-08-2023 11:38 (Europe/Brussels) - klachtenbox@test-aankoop.be schreef: [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy [9] [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy
M. D.
Naar: Alternate
DATA NOT AVAILABLE
M. D.
Naar: Alternate
Bedankt voor jullie antwoord.Ik begrijp dat er rechten en plichten zijn.Van de 48 uur termijn voor defecten was ik ook op de hoogte.Daarom heb ik jullie de eerstvolgende werkdag ook onmiddellijk gecontacteerd.Tijdens mijn contact met jullie klantendienst, de eerstvolgende werk dag na ontvangst, Heb ik laten weten dat het product geopend geweest is (enkel de buitenste doos, al de rest is niet geopend geweest). Hierop hebben jullie me laten weten dat ik binnen de 48 uur was en er geen enkel probleem was om het product te retourneren. Daarbij is me verteld dat het product gecontroleerd ging worden voor defect aangezien het, technisch gezien, geopend was. Daarbij heb ik expliciet gevraagd of ik nog iets voor die controle moest doen, het bericht van jullie was dat, aangezien ik binnen de 48 uur na ontvangst zat, alle defecten als DOA gezien werden en ik het product niet verder moest openen en testen.Dus omdat ik jullie instructies gevolgd heb om het product niet verder te openen en mogelijks te beschadigen en dus niet kon weten dat het defect was, en het dus ook zo niet kon aangeven kom ik nu niet in aanmerken voor een terugbetaling?GroetenMartijn
Alternate
Naar: M. D.
DATA NOT AVAILABLE
Alternate
Naar: M. D.
BesteBedankt voor je reactie. DOA wilt zeggen dat een product vanuit de doos niet werkt en een defect heeft.Dit heeft echter geen betrekking op een fysieke beschadiging. Een defect en een fysieke beschadiging is niet hetzelfde. Een defect wil zeggen dat het product correct gebruikt wordt, maar niet werkt.Een fysieke beschadiging kan enkel voorkomen door een externe factor. In ditgeval een foutieve handeling. Dit valt niet onder garantie.Wij hebben noch tijd noch motivatie om zulke zaken in scene te zetten.Ik vrees helaas opnieuw te moeten meedelen dat wij bij ons standpunt blijvenen hier geen verdere stappen in kunnen ondernemen.Het dossier zal bij deze dan ook volledig afgesloten worden.Met vriendelijke groet, [1]Alternate Belgie bvOeyvaersbosch 16-18, 2630 Aartselaar, Belgie Tel: +32 (0)3 - 871.11.11Internet: [2]www.alternate.be 14-08-2023 18:04 (Europe/Brussels) - klachtenbox@test-aankoop.be schreef: [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy [9] [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy
M. D.
Naar: Alternate
BesteGraag had ik dan nog 1 ding duidelijk gekregen.Wilt u met vorig bericht zeggen dat zelfs had ik het product geopend en gezien dat het beschadigd aangekomen was, dit nog steeds niet gedekt was?GroetenMartijn
M. D.
Naar: Alternate
BesteGraag had ik dan nog 1 ding duidelijk gekregen.Wilt u met vorig bericht zeggen dat zelfs had ik het product geopend en gezien dat het beschadigd aangekomen was, dit nog steeds niet gedekt was?GroetenMartijn
M. D.
Naar: Alternate
BesteOndertussen zijn we weer een maand verder zonder antwoord.Iedereen kan wel eens iets vergeten, bij deze dus een reminder i.v.m. vorig bericht.GroetenMartijn
Alternate
Naar: M. D.
Beste MartijnBedankt voor je reactie. Dit was ons inderdaad ontgaan, waarvoor onze excuses.AMD heeft een extreem hoge quality control en 0 tolerantie op CPU's. Er gaatgeen enkele processor hun fabriek buiten met een beschadiging.De verpakking van een processor is zodanig gefabriceerd dat het onmogelijk isdat er een beschadiging opduikt tijdens het vervoeren. Tenzij de doos, bijwijze van spreken, onder het wiel van een auto terecht komt.Wij bouwen zelf al 15 jaar computers en nog nooit hebben wij een CPUbeschadigd uit de doos zien komen.Zoals eerder vermeld is dit dossier bij ons gesloten en zal er dan ook geenverder vervolg meer op komen.Alvast nog een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groet, [1]Alternate Belgie bvOeyvaersbosch 16-18, 2630 Aartselaar, Belgie Tel: +32 (0)3 - 871.11.11Internet: [2]www.alternate.be 17-09-2023 16:24 (Europe/Brussels) - klachtenbox@test-aankoop.be schreef: [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy [9] [1] s:www.alternate.be[2] www.alternate.be[3] test-aankoop.be[4] test-aankoop.be/klagen[5] test-aankoop.be/klagen/do-action?action=publicdetailreferenceid=CPTBE01850039-55[6] test-aankoop.be/klagen/informatie-voor-bedrijven[7] test-aankoop.be[8] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden[9] test-aankoop.be/klagenrivacy
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten