Op 19 januari heb ik mijn bestelling mogen ontvangen. Echter deze bleek bij het 1e gebruik al defect. In verband met de garantie is dit defect gemeld op 21 januari en op 23 januari is het product geretourneerd. Het defecte product zou daarna op 2 februari zijn aangekomen bij de leverancier BCC. Op 9 februari is dit product echter weer door mij retour ontvangen ivm de afwijzing van BCC. BCC geeft aan dat het gaat om een hygiene product en dat het derhalve niet geretourneerd mag worden.1. Er is een bestelling gedaan bij BOL.COM en er dient naar aanleiding daarvan een deugdelijk product te worden geleverd. Bol.com geeft op de site aan dat een defect artikel binnen retourtermijn kan worden teruggestuurd waarna er een nieuwe kan worden besteld, zie bijlage. Bol.com meldt daarnaast lid te zijn van Thuiswinkel.org en dat bol.com ervoor zorgt dat je bij elke aankoop, ook bij partners die geen lid zijn, vergelijkbare waarborgen krijgt. BCC is overigens lid van Thuiswinkel.org.2. Zowel Bol.com als BCC zijn verplicht een deugdelijk product te leveren, danwel het defecte product te repareren. Het is niet aan de consument om daar extra kosten voor te maken (dus geen benzinekosten maar ook geen verzendkosten). En het is dan ook absurd dat BCC het defecte product terug stuurt naar de consument!Deze situatie staat overigens niet op zichzelf. Als je op het internet kijkt, dan gebeuren dit soort dingen vaker en dit komt de betrouwbaarheid van winkelen bij Bol.com dan ook niet ten goede. De consumentenbond geeft dan ook aan dat Bol.com in dit soort situaties zijn verantwoordelijkheid moet nemen en niet naar de partners moet doorverwijzen, zie bijlage. In dit geval is er besteld en betaald bij Bol.com en heeft de consument dan ook een overeenkomst gesloten met Bol.com. Dit probleem is niet opgelost.