Terug

Defect product (ook na herstelling), Verschrikkelijke klantencommunicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. B.

Naar: West Bikes IMport BVBA Kortrijk

28/02/2022

Beste,Meer dan een maand geleden kocht ik bij jullie een Zenhua Monkey. Na er 50 kilometer mee gereden te hebben merkte ik verschillende defecten te hebben alvorens er mee in panne te vallen. Hij starte niet meer met de startknop, tijdens het rijden trok hij bijna niet meer op, haalde een maximumsnelheid van 20 kilometer per uur om dan steeds trager te rijden en stil te vallen. Ik breng jullie op de hoogte, telefonisch, en krijg het antwoord dat ik alles op mail moet zetten. Ik doe dit, krijg geen antwoord, enkel een telefoontje met we komen hem morgen halen tussen 11 en 12. Geen vraag of dit voor mij past, of wanneer een ophaling voor mij zou passen. Ik heb een voltijdse job dus dit is niet evident. Goed, als dan alles in orde zou gebracht worden kon dit nog door te vingers worden gezien... Helaas, twee weken later wordt de brommer terug geleverd (zonder enige vorm van communicatie of uitleg en wederom voorafgegaan door dezelfde boertige telefonische boodschap) en wat blijkt? Na 100 kilometer gebeurd weer hetzelfde. De brommer start niet meer met de knop, de lichten branden niet meer, en het voortuig valt op dezelfde manier in panne en is onberijdbaar. Dit gebeurd telkens na een kilometer rijden. Dus niet na een testtoertje van 50 meter. Als jullie een correcte klantenbediening zouden hanteren zou ik nog verder willen gaan tot al deze problemen opgelost zijn. Helaas gaan jullie heel onrespectvol en onprofessioneel met jullie klanten om en daarom wil ik mijn aankoop annuleren. Een volledige terugbetaling van mijn aankoop. Ik kocht de brommer voor woon-werk verkeer, ik zit nu al een maand met vervoersproblemen, ik heb al een maand verzekering betaald, en jullie lossen de problemen met mijn aankoop van een spliksplinter nieuw product niet op. Jullie houden mij veel te lang aan het lijntje, behandelen mij op onbeleefde wijze. Op minder dan vijf minuten tijd kan je op jullie (wijds geadverteerde) webshop een voertuig bestellen en betalen en twee dagen later staat hij voor de deur. Leveren jullie een defect product? Dan zijn we een maand verder. Op mijn mail waarin ik u op de hoogte bracht de problemen kreeg ik het antwoord ik bel u volgende week om een afspraak te maken om hem te komen halen. Bel mij dan toch direct op om een afspraak te maken. Zo duurt alles nodeloos lang. Dus, samenvatting: naast jullie erbarmelijke klantenservice, maar uiteraard vooral het verkopen van een defect product en dit niet oplossen maakt dat ik mijn aankoop wil annuleren en mijn volledige betaling van het voortuig en de speciale levering volledig terugwil, en u komt de brommer ophalen wanneer het voor mij past.Tobias


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform