Beste,
Op 02/09/24 bracht ik mijn laptop van het merk ACER binnen bij Krëfel, omdat het frame van het scherm links onderaan gelost was. Het toestel viel op dat moment nog onder verlengde garantie.
De medewerker bekeek de laptop en vertelde me dat dit een veel voorkomend probleem is bij alle merken van laptops en dat hij ook geen uiterlijke tekenen van verkeerd gebruik of vallen kon zien en dat men bij de hersteldienst dan oordeelt of dit al dan niet onder garantie valt.
Ik diende 95 euro aan te betalen voor de verzendingskosten (aldus de medewerker).
Twee weken later kreeg ik bericht dat mijn laptop hersteld was en mocht afgehaald worden.
De medewerkster in de winkel vertelde me dat het defect te wijten was aan "gebruik", niet meer en niet minder en ik diende nog 55 euro bij te betalen voor de herstelling die dus in het totaal 150 euro bedroeg.
Hoe kan het dat een defect aan een toestel, te wijten aan normaal gebruik, (namelijk het open en toe doen van het scherm) niet onder garantie valt.
Een bijkomende opmerking in dit verhaal, is dat Krëfel geen voorafgaand bestek naar de klant dient te sturen als de herstelkosten minder of gelijk zijn aan 150 euro. Laat dit nu net het exacte bedrag van de herstelling zijn, toch merkwaardig.
Ik kan me dus niet van de indruk ontdoen dat dit een standaard manier van werken is bij Krëfel.
Ik weet dat de medewerkers in de winkel hier zelf niets aan kunnen veranderen, daarom via deze weg.
Graag zou ik de 150 euro recupereren, aangezien het defect voor 100% te wijten is slechte, goedkope fabricage. Ik denk dat Krëfel zich daar zelf ook van bewust is.
Met vriendelijke groeten,
Michaël Holvoet