Geachte,
Ik heb op 3 juni 2025 de Samsung MS23K3513AK - Solo-Microgolfoven gekocht voor 119 euro met verkoop door bol.
Ik merkte echter vanaf september dat deze soms een verbrande (plastic?) geur gaf na langduring gebruik. (Meerdere dingen na elkaar of één iets voor een lange tijd).
Toen ik zag dat er in de reviews op bol nog twee mensen waren met dit probleem, heb ik op 14 oktober dan ook beslist om een reparatieanvraag in te dienen, want ik vertrouwde het niet meer.
Op 24 oktober is het artikel gecontroleerd en op 30 oktokber is mij een prijsopgave voorgelegd om het te repareren voor 125,67 euro (meer dan de aankoopprijs?), om het onhersteld terug te krijgen voor 19,95 onderzoekskosten of afstand te nemen van het artikel zonder mijn geld van de aankoop terug te krijgen.
In de pdf document van de prijsopgave stond het volgende:
“Onze monteur heeft vastgesteld dat het defect buiten de garantievoorwaarden valt”
“De reparatieservice heeft na onderzoek vastgesteld dat je artikel niet binnen de garantievoorwaarden gerepareerd kan worden”
“Reparatieomschrijving: Apparaat herstellen door de importeur. Apparaat heeft externe schade.”
Er is echter 2 jaar fabrieksgarantie en ik heb dit product in perfecte staat verzonden (behalve het inwendige defect dat voor die verbrande geur zorgt uiteraard). Door de twee andere slechte reviews weet ik ook dat dit defect geen alleenstaand geval is.
Ik hoef deze of een nieuwe microgolf zeker niet meer terug na al de problemen, maar ik wil het volledige aankoopbedrag wel terugkrijgen, want ik ben zeker dat ik in mijn recht ben.
Met vriendelijke groeten,
A F
Klantnummer: 9009987479
Bestelnummer A00066NX3T
Factuurnummer: 3913458337161
Reparatienummer 69093003