Op 18 /08/2015 kocht ik een bovenfrees Powerplus type X093 , 1500 watt , voor occasioneel freeswerk . Vandaag , 13 januari , gebruik ik de machine , die na enkele minuten een piepend geluid- typisch voor een vastlopend roulement maakt bij het starten . Ik leg ze onmiddellijk stil . De machine heeft sinds augustus in totaal amper 3 uur gedraaid , vooral om Profielen te frezen . Ik ga naar de vestiging van Hubo waar ik ze gekocht had , met alle documenten , leg de situatie uit , toon de machine , (geen slijtagesporen ) en vraag de machine om te ruilen . de gerant weigert dit , met het argument dat de machine meer dan een half jaar oud is ,(NIET WAAR!!! ) maar stelt voor om de machine onder garantie terug naar de fabrikant te sturen . Ik kan deze regling niet aanvaarden , omdat 1) deze machine amper gedraaid heeft , 2) de machine 5 maand -en geen 6 in mijn bezit is , 3) toen ik nog in vlaanderen woonde standaardomwisseling de gewone gang van zaken was in dergelijke gevallen bij Hubo , en 4) , ik met een deadline zit voor een klus , en ik geen maand kan wachten om die klus af te maken . ik stel voor om de machine terug te geven en me terug te betalen , maar ook dat wordt geweigerd .