Terug

Decathlon verkoopt items zonder ze te bezitten en verkoopt hierdoor extra toebehoor

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. S.

Naar: Decathlon

24/11/2020

Beste,Ik had twee weken geleden artikel Tacx Home trainer + extra artikelen (toebehoor) bij Decathlon besteld (be660753387) en zij hebben de betaling daarvoor ontvangen en me dan ook een bestelbevestiging gestuurd. Gedurende twee weken was het artikel in de status klaarmaken voor versturen.Ik heb voor de bestelling pick up bij een decathlon winkel gekozen, zodat de levering zeker niet bij een derde partner bijv. bpost zou kunnen verdwijnen. Bij dit proces was dus geen andere partij betrokken behalve Decathlon zelf.De Tacx Home trainer is bedoeld als sinterklaascadeau.Nu twee weken later ontvang ik de informatie dat Decathlon deze Tacx Home trainer niet meer kan leveren en de toebehoor kan ik nu aan de winkel afhalen. Ik heb nu gecheckt bij de concurrentie en ook daar is deze trainer nu uitverkocht, bijgevolg kan ik die niet nog ergens anders aan de normale aankoopprijs kopen.Ik heb zaterdag 21/11 de winkel gebeld, zij kunnen mij echter niet helpen. Vervolgens heb ik de hotline gebeld, maar na een lange wachttijd heb ik daar echter niemand kunnen bereiken...Ik heb gevraagd om mij een oplossing aan te bieden.: 1) levering actueel besteld model2) levering vervangtoestel/toonzaaltoestel (want die zijn er... dat is bevestigd door de winkelmedewerker bijv. in Olen voor testfiets training).Ik heb gevraagd om mij tegen 24/11 feedback te sturen / antwoord deze heb ik niet ontvangen (is ja één cadeau).Ik heb dan zelf nogmaals een mail gestuurd (geen antwoord tot nu) en ook gebeld, de klantendienst medewerker van Decathlon heeft gezegd dat zij mijn email niet terug vinden (hebben 1.000 emails achterstand) en mijn bestelling kan hem ook niet vinden (wat een grap)! Ik heb nu nog steeds geen betaling van Decathlon ontvangen (, dus tot nu niets dan kosten).Ik heb Decathlon een nieuwe email gestuurd en gevraagd om mij te bellen en dat ik jullie ook zal inlichten (test-aankoop).Ter info:Ik heb één bestelbevestiging ontvangen en de bedrag is afgeboekt, waardoor mij financiële schade ontstaan is. Gezien bij deze proces geen externe partner betrokken was, heeft Decathlon ook geen excuses voor verlies van stock/goederen. Zij hebben zelf de aantal verkochte artikelen beheerd. Indien zij te veel stock online ter beschikking stellen om klanten voor online kopen te motiveren (op de website te lokken), voor artikelen die zij achteraf niet leveren kunnen, dan is dat fraude met opzet!Bedankt voor jullie hulp, Marco

Berichten (1)

Decathlon

Naar: M. S.

07/12/2020

Beste,Via deze mail wensen we jullie onze excuses aan te bieden.U heeft ons een mail gestuurd waarop u nog geen antwoord heeft gehad.Als u aanvraag over een bestelling gaat, dan is deze waarschijnlijk al opgelost. Als dit niet het geval is mag u ons op deze mail antwoorden, en zal u vlug een opvolging hebben. (Uw aanvraag wordt een eerste maal afgerond zodat u vlugger een antwoord ontvangt als u met ons terug contact neemt.)Ter informatie, onze waarhuizen respecteren de verzend datums, maar helaas loopt er een beetje vertraging bij Bpost. Deze vertraging kan van 1 tot 4-5 werkdagen gaan.Met de trackingnummer die u in uw mails terug kan vinden van Decathlon (dat begint met 3232) kan u ook uw pakje opvolgen via de link van Bpost s:track.bpost.cloud/bwebhome?lang=nl .Als uw aanvraag over de stock en de beschikbaarheid van een product gaat, dan kan u deze informatie op Decathlon.be s:www.decathlon.be/nl/browse/c0-diensten-en-atelier/c1-personalisatie/_/N-16ko5xo terugvinden.Gaat uw aanvraag over een iets technische van een product, of één van onze diensten, dan raad ik u aan van onze FAQ s:www.decathlon.be/nl/help/app/home te lezen: hier kan u heel veel informatie terugvinden die u waarschijnlijk kan helpen.We begrijpen dat jullie niet tevreden zullen zijn van deze actie, maar het is om jullie een kans te geven van vandaag een antwoord te hebben als jullie met ons terug contact nemen.We bedanken jullie voor het vertrouwen dat jullie ons geven!We wensen jullie een prettige dag,Met sportieve groeten,Sportivement,CharlotteBen je tevreden met onze hulp?Klik op de smiley of klik hier om feedback te geven. (s:decathlon-be-nl.custhelp.com/cita/login/redirect/account/questions/detail/lvl/3/i_id/2653633_li/NEYpL6nCU6lWkoqDQ6G_nM1Gy3DfLH5zpJCCy4eO3alLcpv3Lnz6qvcEwrnYCG9WmGoALZT4MHwsrfi995PAtExlQDOTtVyRnIid6eGDHCOSpuv6DWx_txMWzJ5qjF) --------------------JOUW AANVRAAG: HERINNERING - Klacht: Decathlon verkoopt items zonder ze te bezitten en verkoopt hierdoor extra toebehoor - (CPTBE01109592-09)Je aanvraag is geregistreerd als 201204-007531[---002:009383:15517---] test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden/test-aankoop.be/klagenrivacy (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) (s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) Je aanvraag is geregistreerd als 201204-007531[---002:009383:15517---]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform