Terug

Deblokkeren zichtrekening na overlijden

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Bankrekeningen

Klacht

L. C.

Naar: ING - Bank and kantoren

02/07/2024

TESTAANKOOP – JURIDISCHE DIENST Antwerpen 2 juli 2024, Geachte mevrouw/mijnheer, Betreft: deblokkeren ING-rekening 6703 3201 8108 6203 1 – BE13 3201 8108 6239 op naam van Leo Coppens – abon. nr. 0040520-71 Op 22 februari jl. is mijn echtgenote – Marguérite Van Daele – overleden en werd betreffende rekening geblokkeerd. Op 6 juni jl. heeft mijn notaris ING Brussel opdracht gegeven deze rekening te deblokkeren … zonder gevolg waardoor ook het lokaal kantoor ING Wommelgem niet werd ingelicht. Op 17 juni jl. heeft de notaris het lokaal kantoor ING Wommelgem per e-mail ingelicht (incl. de nodige bijlagen). Het lokaal kantoor zond mij op 19 juni per mail een aantal formulieren die ik moest invullen. In deze formulieren bleek mijn stiefzoon Hendrik Opdebeek, naast mijn dochter Mirjam Coppens, nog als volmachtdrager voor mijn overleden echtgenote vermeld te zijn, wat inmiddels werd rechtgezet. Van deblokkeren echter geen verder nieuws. Op maandag 1 juli vroeg ik via e-mail verdere uitleg aan het lokale kantoor … maar die zijn voor het deblokkeren van de rekening volledig afhankelijk van de goodwill van ING-Brussel. De dame (Ann De Hey) van het lokale kantoor meldde dat ze “Brussel” eraan herinnerd had om “dringend” werk te maken van de deblokkering en dat ze de verbeterde formulieren zou opstellen. Ik zou deze formulieren dan op 2 juli in het kantoor mogen komen tekenen, en had met dit doel dan ook een volmacht laten invullen door mijn dochter. Wat bleek … een volmacht telt niet … ze moeten mijn dochter in levende lijve kunnen zien tekenen! Bezoek aan het lokale kantoor ging bijgevolg niet door. We zijn nu bijna een maand na de opdracht tot deblokkeren gegeven door mijn notaris Yves De Deken, en ik kan nog steeds niet aan mijn eigen centen (mijn pensioen wordt nl. ook op deze ING-rekening gestort) zodat ik stilaan financieel in de problemen kom. Ik vind het niet normaal dat ik bijna een maand moet wachten tot ING-Brussel de goedheid heeft om mijn rekening te deblokkeren. Ik kan enkel vaststellen dat bij ING-Brussel: • De personeelsleden van het lokale kantoor (waarbij ik tegen wil en dank aangesloten ben) gewoon uitlachen, en denken: verrek! • Het personeel bij ING-Brussel onbekwaam is (wat ik betwijfel); • Er in Brussel op de betrokken dienst een tekort is aan personeel waardoor ze die dienst dan beter decentraliseren naar de lokale kantoren toe; • Er een bewijs van onwil is bij ING-Brussel … waartoe ik nu eerder de mening ben toegedaan. Ik hoop dat uw tussenkomst meer succes zal hebben. Met vriendelijke groeten, Leo Coppens Fredegandus Van Rielstraat 9 2100 ANTWERPEN (Deurne)

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: L. C.

23/07/2024

Geachte,Wij hebben de klacht van de heer Coppens met betrekking tot de afwikkeling van het nalatenschapsdossier van zijn echtgenote, wijlen mevrouw Marguerite Van Daele, goed ontvangen. Wij hebben vandaag een antwoord naar de heer Coppens gestuurd. U kan een kopie van dit antwoord terugvinden als bijlage van deze mail.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn geweest.Met vriendlijke groeten,Customer Care Center Client Services ING BelgiumSint-Michielswarande 60 - 1040 Brussel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform