In juli 2021 werd ik telefonisch, op mijn GSM, gecontacteerd door regulatie dienst ING met de vraag hoe het kwam dat mijn zichtrekening de kredietlijn had overschredenIk viel uit de lucht. Ik ben al jaren geen klant meer bij ING nadat ik een jaar of 6-7 geleden in het kantoor Zaventem de zichtrekening alfsloot.Van de regulatiedienst kreeg ik geen verder uitleg en informatie over hoe dit komt en welke verrichtingen er op de rekening werden uitgevoerd. Enkel de uitdrukkelijke en bevelende vraag om het tekort zo snel mogelijk in een kantoor aan te zuiveren.Om te begrijpen wat er aan de hand is, ging ik langs in kantoor Rochefort bij mijn woonplaats.Daar hebben ze het contactadres aangepast maar veel uitleg konden zij niet geven. Enkel dat ze geen verrichtingen op de rekening konden zien. In Zaventem zouden ze me meer informatie kunnen geven.Na telefonisch contact met Zaventem ook daar geen verdere uitleg, dat kan niet over de telefoon, maar ook als ik ter plaatse zou komen, zouden ze me niets meer kunnen vertellen. Enkel de Centrale diensten zouden mij meer informatie kunnen geven.Na verschillende pogingen, waarbij me steeds gevraagd werd later terug te bellen, krijg ik toch iemand aan de lijn bij de Centrale diensten. Maar zonder veel succes: zij kunnen mij niets vertellen, dat kan enkel in een kantoor waar via een automaat tot 10 jaar terug kan gegaan worden bij de verrichtingenDus vraag ik via mail Zaventem om een afspraak op 20/8, waarbij ik 100km wil afleggen om tot bij hen te komen om meer informatie te bekomen. Een paar dagen later antwoorden ze mij met een afspraak op 2/9 wat ik aanvaard. Daarop belt Zaventem mij om te zeggen dat ik welkom ben maar dat ze me geen verdere informatie gaan kunnen geven. Mijn bankkaart is vervallen, dus Homebanking & via automaat niet mogelijk. Indien ik het tekort aanzuiver, kan ik een nieuwe bankkaart krijgen en terug toegang. Ondertussen krijg ik een brief van ING verzekering zeggend dat een Global woning verzekering verlengd wordt en gedebiteerd van de zichtrekening die negatief zou staan . Deze verzekering gaat over een pand waar ik al zeker 8 jaar niet meer woon en waarvan het contract destijds werd stopgezet.Via de website van ING vul ik op 26/8 een formulier in onder de rubriek Complaint Management met bovenstaande informatie.Op de afspraak van 2/9 konden de medewerkers in het agentschap van Zaventem mij vertellen dat er voor het voorbije jaar enkel verrichtingen gebeurde om : de verzekering Global woning verzekering te betalen, te storten voor het ING Life plan en debetrente aan te rekenen. Geen enkele andere verrichting. Zij konden echter niet verder teruggaan in de tijd. Ze hebben dan voor mij een aanvraag ingediend om stortingen voor Life plan te stopen. Dat konden ze niet zelf aangezien mijn bankkaart vervallen was. Ook de betaling van de verzekering werd nogmaals gestopt, daar kreeg ik ondertussen een brief voor. Ze begrepen niet dat ik niet eerder gecontacteerd werd over de debetstand. Maar verder konden ze n iets voor me doen en raadde me aan om de ombudsdienst aan te schrijven.Op 9/9 krijg ik een mail van ING zeggende dag zij mijn klacht van 26/8 hebben doorgegeven aan de desbetreffende dienst binnen ING die deze verder voor mij zal opvolgen. Nog geen verder antwoord.Samengevat: • ING regulatie kan mij op mijn GSM bereiken over een tekort zonder verdere informatie te verstrekken. Ik heb nooit enige brief of telefoon ontvangen over een probleem of tekort op een zichtrekening die ik jaren geleden heb afgesloten. • Ondanks al mijn pogingen heb ik geen verdere informatie gekregen of inzicht in wat er, buiten voor het laatste jaar, tot een debet geleid heeft op een zichtrekening die voor mij afgesloten was. • Het lijkt me dan ook logisch dat ik weiger om het tekort aan te zuiveren zeker omdat de informatie over verrichtingen van het laatste jaar aantoont dat het enkel om “interne” verrichtingen gaat. Dit werd op 15/9 ook verstuurd naar de ombudsman.