Beste,Ik werd op zondag 19 augustus aangesproken door een zeer vriendelijke dame van het promoteam van Hello Fresh. Dit was op een foodtruckfestival in Lier. De sfeer was goed, de drank en het eten lekker. Waarom dan niet even luisteren naar de info van Hello Fresh? Een introductie, een leuke vraag beantwoorden en een cadeautje: 40 euro korting bij je eerste aankoop bij Hello Fresh. Zo werd het voorgesteld. Leuk! De bellen gingen rinkelen toen de leuke dame ook mijn rekeningnummer vroeg. Maar ja, anders lukte haar onlinetool op de iPad niet. Thuis blijkt dat ik meteen een overeenkomst met Hello Fresh ben aangegaan die pas opzegbaar is na de eerste levering begin september, ten bedrage van meer dan 70 euro. Hello Fresh mag ook debiteren van mijn rekening. Ik had nochtans duidelijk gevraagd aan de dame in kwestie of er geen onverwachte zaken in stonden. Geen probleem, zei ze! Ze had de tekst zelf nog nooit gelezen. Ik voel me enorm belazerd. Op een foodtruckfestival loopt iedereen rond in een gezellige sfeer. Onder het mom van een leuke vraag krijg je een bindend contract door de neus geboord. Dat is géén manier van zaken doen. Bij een eerlijke transactie weet elke partij waarover het gaat. In deze waren beide partijen onwetend. Ik ben niet goed genoeg geïnformeerd over het feit dat ik een bindend contract aanging. Hello Fresh - hier vertegenwoordigt door een studente - was niet op de hoogte van het eigen contract. Het is niet geldig en ik wens het dan ook onmiddellijk te verbreken! Van harte, Wim Van harte,Wim Vangrootloon