Terug

De klantenservice van Telenet is onbestaand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. A.

Naar: Telenet

27/12/2023

Beste, sinds een viertal maanden valt het internet op geregelde tijdstippen uit. Dit is dagelijks en alles bij mekaar geteld zeker meer dan een uur. Aangezien ik zelfstandige in bijberoep ben, ben ik uitermate afhankelijk van internet. Ik heb Telenet gecontacteerd en zij konden effectief zien in hun rapporten dat er op dagelijkse basis uitval(len) zijn van het internet.Ze hebben dan ook een technicus van hen langs gestuurd om alles hier binnen bij mij te controleren. Deze man wist, na de grondige controle, mij te zeggen dat het probleem niet bij mijn installatie binnen lag maar door werken in de buurt aan het net. Zo worden er regelmatig updates en dergelijke gedaan, of aanpassingen, etc. Ik meldde hem dat ik als zelfstandige verlies lijdt doordat ik elke dag minstens een uur niet op internet kan en hij raadde me aan om terug contact op te nemen met Telenet om een compensatie op te eisen. Ik deed dit ook via hun klachtenformulier en 's anderdaags werd ik door hun Klantendienst opgebeld. De persoon aan de telefoon wist mij effectief te zeggen dat deze problemen te wijten aan de werken in de buurt, en zij dusdoende geen eurocent vergoeding geven. Ik moest maar geduld hebben. Ik weet ook dat er soms verbeteringswerken moeten gebeuren aan het net ... maar dat dit al meer dan 4 maanden duurt en dat iedereen daardoor wordt getroffen en Telenet het verzaakt om een kleine zelfstandige geen deftige compensatie te geven dat doet bij mij de deur dicht. Ik ga sowieso overstappen naar een andere provider maar wil nog wel een serieuze klacht indienen tegen Telenet wegens het wanbeheer en het crapuleus behandelen van hun klanten. Als we even een snelle berekening maken. Elka dag een (minstens) uur zonder internet. Als zelfstandige werk ik 6/7d. Dus ... 6u per week dat ik niet kan werken, dat is 24u/maand en 96u op 4 maanden. Als u weet dat ik gemiddeld 75€ per uur verlies komt dit op het niet onaardige bedrag van €7200. En dit door het toedoen van Telenet. Dit kan toch niet dat hierdoor een kleine zelfstandige, die het al moeilijk genoeg heeft om het hoofd boven water te houden, nog dieper de grond wordt ingeduwd door een bedrijf die in zijn reclame op TV er prat op gaat de beste en de snelste te zijn. Deze zaak doet echt mijn hersenen ontploffen en maakt mijn bankrekening zeker niet rijker. Is er iets dat ik nog kan doen? Want dit zijn echte maffia praktijken voor mij. Dank bij voorbaat.

Berichten (1)

Telenet

Naar: B. A.

27/12/2023

Beste Meneer Antheunis,Wij bevestigen graag de ontvangst van uw klacht.Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie.Met vriendelijke groeten,KellyTelenet Value Service CenterConfidential - Limited ***************************************************************Dit e-mail bericht inclusief eventuele ingesloten bestanden kan informatie bevatten die vertrouwelijk is en/of beschermd door intellectuele eigendomsrechten. Dit bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde(n). Elk gebruik van de informatie vervat in dit bericht (waaronder de volledige of gedeeltelijke reproductie of verspreiding onder elke vorm) door andere personen dan de geadresseerde(n) is verboden. Indien u dit bericht per vergissing heeft ontvangen, gelieve de afzender hiervan te verwittigen en dit bericht te verwijderen.This e-mail and any attachment thereto may contain information which is confidential and/or protected by intellectual property rights and are intended for the sole use of the addressees. Any use of the information contained herein (including but not limited to total or partial reproduction or distribution in any form) by other persons than the addressees is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify the sender and delete its contents.Ce courriel et les annexes eventuelles peuvent contenir des informations confidentielles et/ou protegees par des droits de propriete intellectuelle. Ce message est adresse exclusivement e son (ses) destinataire(s). Toute utilisation du contenu de ce message (y compris la reproduction ou diffusion partielle ou complete sous toute forme) par une autre personne que le(s) destinataire(s) est formellement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, veuillez prevenir l expediteur du message et en detruire le contenu.***************************************************************


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform