Terug

Dag na dag valse belofte levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. R.

Naar: Cool blue

27/12/2019

Op 16/12/19 bestelde ik bij Coolblue een fornuis + wokring om te leveren op 23/12/19 bij mijn zoon als kerstgeschenk.Op 22/12/19 s'avond laat merkte ik op dat het leveringsadres mijn persoonlijk adres was en dat het factuuradres op mijn zoon stond.Daar de klantendienst maar pas beschikbaar was om 08:00 de 23/12/19 kon ik niet meteen het probleem melden.Toen ik om 08:00 de 23/12/19 telefonisch contact opnam om de situatie uit te leggen verzekerde Coolblue mij dat zij de leverancier zouden contacteren en dat de levering op het juiste adres zou verschoven worden naar 24/12/2019.In de namiddag echter bood Coolblue zich bij mij thuis aan met het fornuis.Toen ik de situatie uitlegde aan de transporteur raadde hij mij aan om terug contact op te nemen met Coolblue en nam de goederen terug mee.Bij Coolblue verzekerde ze mij dat er op 24/12/19 geleverd zou worden op het juiste adres.Die dag 24/12/19 heb ik 3 telefonische gesprekken gevoerd daar de levering maar uitbleef en dat de gegevens op de site nooit werden aangepast zie ook Track en Trace.Uiteindelijk vertelde Coolblue mij dat de levering op 25/12/19 zou plaatsvinden. Ik heb dan een mail verstuurt om bevestiging te vragen en alsook te vragen om de gegevens aan te passen op de site.Moet het nog gezegd worden op 25/12/19 werd er weer niets afgeleverd enkel een mail om 16:40 h om te zeggen dat mijn fornuis nog niet binnen was en dat zij zouden leveren op 26/12/19!!!!.In mijn antwoord op deze mail klaagde ik de flagrante leugen aan dat mijn fornuis nog niet voorradig was, daar hij reeds op 23/12/2019 aan mijn deur werd aangeboden alsook de telkens weer de valse beloftes voor levering, ook werden de gegevens nooit aangepast op de Site van Coolblue.U raad het het, op 26/12/19 weer geen levering en na weer telefoneren en mailen de belofte om te leveren op 27/12/19 Vandaag 27/12/2019 u raad het, weer geen levering en voor de zoveelste maal opnieuw bellen naar Coolblue.Na de zoveelste woordenwisseling zou het fornuis in Nederland??? zijn en zal het maar pas Ha,Ha, morgen 28/12/19 kunnen geleverd worden, en ook na aandringen werden eindelijk de gegevens aangepast op de Site van Coolblue spijtig genoeg hebben ze een nieuwe bestelling opgemaakt waar dat enkel nog het fornuis op staat zonder de betaalde extra Wokring.Ik heb de moed niet meer om te bellen om dit uit te leggen.Hierbij moet gezegd worden dat het steeds moeizame telefonische gesprekken geweest zijn en waar in de mails heel oppervlakkig werd gecommuniceerd zonder op de echte vragen in te gaan.De gevolgen van de situatie zijn dat en dit tijdens de kerstperiode ik ieder dag heb moeten vragen aan de mensen op het leveringsadres dat er iemand aanwezig zou zijn voor ontvangst van het fornuis,waarbij deze nu zelf al 1 dag onbetaald verlof hebben moeten nemen,alsook dat zij nu al sinds 23/12/19 met een afgekoppelde fornuis in de living zitten (daar Coolblue enkel het oude fornuis meeneemt indien afgekoppeld) en daardoor ook geen warme maaltijd hebben kunnen bereiden en morgen vrees ik weer te horen dat levering niet heeft plaats gevonden.Alsook dat zij nu al sinds 23/12/19

Berichten (10)

Cool blue

Naar: R. R.

30/12/2019

Beste meneer Roeckens,Bedankt voor je bericht.Het spijt me te vernemen dat de levering van je bestelling niet helemaal is verlopen zoals je van ons mag verwachten. De bevoegde afdelingen heb ik hier meteen van op de hoogte gebracht zodat onze service naar jou toe in de toekomst alleen maar kan verbeteren.Ondertussen merk ik op dat de Bosch HXS59II51N correct geleverd werd bij je. Jammer genoeg kunnen we de Smeg WOKGHU niet bij je leveren omdat deze tijdelijk uitverkocht is. Het bedrag dat je hiervoor hebt betaald, betalen we dan ook snel aan je terug.Als commerciele geste voor het ongemak willen we je een waardebon ter waarde van Eur 60,00 aanbieden. Kun je ons laten weten of je hiermee akkoord gaat? Na je akkoord ontvangen te hebben, voegen we deze waardebon toe aan je account zodat deze er bij een volgende bestelling meteen in mindering kan gebracht worden.Alvast bedankt voor je medewerking en onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On December 27, 2019, 4:28 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

R. R.

Naar: Cool blue

01/01/2020

Geachte Coolblue,Effectief is dan eindelijk het fornuis geleverd na vijf dagen waarbij keer op keer opnieuw de belofte gedaan werd dat het fornuis de volgende dag zou geleverd worden.Het feit dat een levering 5 dagen op zich laat wachten is geen onoverkomelijk probleem, maar al die dagen de godganse dag te zitten wachten en bellen en mailen (alsook 1 dag onbetaald verlof te moeten nemen) op een fornuis dat vast en zeker de volgende dag zal geleverd worden, dat is niet normaal.De commerciële geste die jullie doen kan al de ellende en frustraties niet compenseren alsook is het twijfelachtig of ik er gebruik van zal kunnen maken daar mijn vertrouwen in Coolblue om nog iets bij jullie te bestellen zeer twijfelachtig is.Groeten

R. R.

Naar: Cool blue

22/01/2020

Geachte CoolBlue,Ik heb nog geen tegenbericht gekregen op mijn antwoord,alsook heb ik op mijn account nog niets mogen opmerken in verband met een tegemoetkoming.Groeten,Rudi Roeckens

Cool blue

Naar: R. R.

23/01/2020

Beste meneer Roeckens, Wat vervelend dat de situatie zo is verlopen. Dit is zeker niet de service die wij onze klanten willen bieden, waarvoor dan ook mijn oprechte excuses! Alleen kan ik je bestelling niet meteen terug vinden. Zou je mij even kunnen voorzien van een ordernummer? Dan kan ik dit meteen voor je gaan opzoeken, zodat we jou kunnen voorzien van een gepaste geste. Ik hoor graag snel van je terug en help je graag verder!Met vriendelijke groet,Tatjana van CoolblueKlantenservice medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 22, 2020, 8:39 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

R. R.

Naar: Cool blue

23/01/2020

Geachte,Het betreft hier ordernummer 40317038Groeten

Cool blue

Naar: R. R.

24/01/2020

Beste,De bestelling werd op 28 december afgeleverd. Zie afleverbewijs in bijlage. De Smeg WOKGHU werd terugbetaald aan de klant op 31 december.Met vriendelijke groet,Thomas van CoolblueBackoffice MedewerkerBel:(32) (0) 3 808 27 00Boomsesteenweg 5602610Antwerpenwww.coolblue.beOn January 23, 2020, 1:38 :PM GMT1 klachtenbox@test-aankoop.be

R. R.

Naar: Cool blue

24/01/2020

Geachte CoolblueHierbij de tekst van een vorige antwoord van Coolblue.Ik weet ook wel dat na vele loze beloften de bestelling eindelijk is toegekomen.Misschien moeten jullie eens samenkomen en luisteren naar elkaar.Beste meneer Roeckens,Bedankt voor je bericht.Het spijt me te vernemen dat de levering van je bestelling niet helemaal is verlopen zoals je van ons mag verwachten. De bevoegde afdelingen heb ik hier meteen van op de hoogte gebracht zodat onze service naar jou toe in de toekomst alleen maar kan verbeteren.Ondertussen merk ik op dat de Bosch HXS59II51N correct geleverd werd bij je. Jammer genoeg kunnen we de Smeg WOKGHU niet bij je leveren omdat deze tijdelijk uitverkocht is. Het bedrag dat je hiervoor hebt betaald, betalen we dan ook snel aan je terug.Als commerciele geste voor het ongemak willen we je een waardebon ter waarde van Eur 60,00 aanbieden. Kun je ons laten weten of je hiermee akkoord gaat? Na je akkoord ontvangen te hebben, voegen we deze waardebon toe aan je account zodat deze er bij een volgende bestelling meteen in mindering kan gebracht worden.Alvast bedankt voor je medewerking en onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachEn dit was mijn antwoordGeachte Coolblue,Effectief is dan eindelijk het fornuis geleverd na vijf dagen waarbij keer op keer opnieuw de belofte gedaan werd dat het fornuis de volgende dag zou geleverd worden.Het feit dat een levering 5 dagen op zich laat wachten is geen onoverkomelijk probleem, maar al die dagen de godganse dag te zitten wachten en bellen en mailen (alsook 1 dag onbetaald verlof te moeten nemen) op een fornuis dat vast en zeker de volgende dag zal geleverd worden, dat is niet normaal.De commerciële geste die jullie doen kan al de ellende en frustraties niet compenseren alsook is het twijfelachtig of ik er gebruik van zal kunnen maken daar mijn vertrouwen in Coolblue om nog iets bij jullie te bestellen zeer twijfelachtig is.GroetenZo dan weten jullie dat ook.Ik verwacht een betere compensatie en tenzij een positieve reactie van Coolblue is dit mijn laatste persoonlijke reactie en zal het verder afgehandeld worden door de advocaten van Testaankoop.Groeten

Cool blue

Naar: R. R.

27/01/2020

Beste meneer Roeckens,Zeer vervelend dat de levering van het fornuis nogal wat voeten in de aarde had. Onze oprechte excuses hiervoor.Onze geste'‹Zoals mijn collega je eerder heeft geboden, willen wij je een Sorry-Voucher van Eur 60,00 bieden voor de vertraging van de levering. De voucher wordt dan gekoppeld aan jouw Coolblue account zodat je deze bij een volgende bestelling als korting kan toepassen.Niet akkoord'‹Je geeft aan hiermee niet akkoord te zijn. Mag ik jouw dan vragen wat je zelf in gedachten hebt? Mogelijk dat wij dan alsnog tot een gezamenlijk akkoord kunnen komen?Wokring'‹De wokring die je bestelde was destijds niet voorradig. Deze is terugbetaald op jouw rekening. Ik zie dat deze momenteel wel weer op voorraad is.Graag verneem ik van je wat jouw idee van een gepaste compensatie is. Dan kunnen wij mogelijk kijken of wij hieraan kunnen voldoen. Voor nu wens ik je wel een hele fijne dag en ik hoop dat het fornuis wel heel goed bevalt.Met vriendelijke groet,Aadjan van CoolblueKlantenservice medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 24, 2020, 2:09 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

R. R.

Naar: Cool blue

27/01/2020

Geachte CoolblueIk ben blij verrast dat het hele verhaal van mijn ergernis weer in beeld is.Als gepaste compensatie en in hoop deze zaak te kunnen afsluiten stel ik voor om alsnog de Wokring SMEG WOKGHU te leveren en dit volledig gratis alsook de Sorry-Voucher van 60 € te koppelen aan mijn Coolblue account.In de hoop op een positief antwoord, alsook weer bij jullie te kunnen bestellen met een goed gevoel.Groeten,Rudi Roeckens

Cool blue

Naar: R. R.

28/01/2020

Beste meneer Roeckens,Bedankt voor je bericht. We zullen ervoor zorgen dat de Smeg WOKGHU morgen geleverd werd. Ook de waardebon komt er meteen aan.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On January 27, 2020, 2:03 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform