Terug

Dacia garantie My warranty

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. W.

Naar: DACIA

09/02/2023

Geachte, Op 27.09.2021 bestelde ik een nieuwe Dacia Duster Prestige (offertenummer 521795 en bestelbonnummer 21521855-05) de wagen werd geleverd in januari 2022 en nieuw ingeschreven door mij. Ik koos voor een tot 5 jaar uitgebreide garantie “my warranty” - Kostprijs 19.788,99 euro dit houdt een herstelling in het ganse Renault-Dacia netwerk alsook een vervangwagen. Op 08.02.2023 had ik ineens geen chauffage en binnenverlichting meer. Gezien mijn vertrouwde (en correcte) garage in Ronse van Dacia geen officieel dealer meer mocht zijn en dus geen herstellingen binnen de garantie nog kon uitvoeren vroeg ik een afspraak bij de dichtstbijzijnde garage Renalt Uyttendaele te 9700 Oudenaarde. Men wilde vooreerst weten of de wagen daar aangekocht werd wat niet het geval was en bijgevolg kreeg ik pas een afspraak halverwege maart 2023. Een vervangwagen was niet beschikbaar indien de herstelling wat langer zou duren. Garage Uyttendaele discrimineert dacia klanten die aldaar geen auto gekocht hebben. Vooreerst moet ik 5 weken wachten voor het vervangen van een zekering van de chauffage) bij deze vriestemperaturen en daar bovenop kan ik indien de herstelling wat langer zou duren niet beschikken over een vervangwagen. Dit is pure contractbreuk. Gelukkig bestaat er nog een correcte Renault- Dacia dealer in Kuurne (Van Mossel Devos Capoen) alwaar ik volgende week terecht kan en men mij in voorkomend geval een vervangwagen zal geven. Voorname groeten, Frank Wielfaert

Berichten (5)

DACIA

Naar: F. W.

09/02/2023

Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 078 05 11 15 - Fax +32 2 334 76 19www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.

DACIA

Naar: F. W.

10/02/2023

Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 078 05 11 15 - Fax +32 2 334 76 19www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.

DACIA

Naar: F. W.

14/02/2023

Geachte,Naar aanleiding van de klacht met referentieCPTBE01724172-94stuur ik jullie deze mail. Wij betreuren het ten zeerste dat de klant niet tevreden was over het antwoord/service dat hij al dan niet gekregen heeft bij concessiehouder Uytendaele, maar de klant kan zich in het gehele netwerk aanbieden om een herstelling uit te laten voeren. Dit is om situaties zoals de klant heeft meegemaakt te vermijden. Als klant hebt u inderdaad recht op een vervangwagen voor drie dagen, indien er langer moet gewerkt worden aan een wagen kan de garage dit verlengen onder bepaalde voorwaarden, maar op voorhand kunnnen zij dit niet inschatten en wellicht daarom hebben zij dit geantwoord. Wanneer een concessiehouder een herstelling kan inplannen hangt vaak af van zowel beschikbaarheid van personeel alsook wisselstukken.Arno De RoeckCustomer support advisorGROUPE RENAULTRENAULT BELUXCustomer DirectionChausse de Mons Bergensesteenweg 2811070 AnderlechtTel. 078 05 11 15Confidential Ce klachtenbox@test-aankoop.beEnvoy: jeudi 9 fvrier 2023 10:36: RENAULTBeLux contact-client.be@renault.beObjet: Klacht - Dacia garantie My warranty - (CPTBE01724172-94)[EXT] -- Disclaimer ------------------------------------Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a lattention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous netes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions den informer lexpediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis deffacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.Met vriendelijke groeten,Arno DE ROECKCustomer Support AdvisorRENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGCustomer Direction - Centre TechniqueCustomer Direction - Technisch CentrumChausse de Mons 281, Bergensesteenweg 2811070 AnderlechtTel. +32 2 334 77 48ref:_00Db0cZvn._500672iIHrE:ref -- Disclaimer ------------------------------------Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a lattention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous netes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions den informer lexpediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis deffacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.Met vriendelijke groeten,Arno DE ROECKCustomer Support AdvisorRENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGCustomer Direction - Centre TechniqueCustomer Direction - Technisch CentrumChausse de Mons 281, Bergensesteenweg 2811070 AnderlechtTel. +32 2 334 77 48ref:_00Db0cZvn._500672iIHrE:ref

F. W.

Naar: DACIA

15/02/2023

Geachte,Uw antwoord is onbeduidend en laconiek. U neemt het ten volle op voor de concessiehouder Uyttendaele uit Oudenaarde en U vindt het blijkbaar subsidiair dat klanten met een vrij nieuwe wagen in de garantie en in deze koude dagen met een defecte verwarming 5 weken moeten wachten om één of meerdere zekeringen te vervangen voor dit euvel. De dacia garantie (die ik had uitgebreid tot 5 jaar bij de aankoop in 2021) stelt dus heel weinig voor. Tenzij U alsnog met excuses en een geste voor de dag komt, laat ik dit dan een waarschuwing zijn voor toekomstige klanten van de concessiehouder Uyttendaele uit Oudenaarde (en Dacia).Frank W.

DACIA

Naar: F. W.

15/02/2023

Nederlandse versie onderaanMadame, Monsieur,Ce message confirme la bonne réception du courriel que vous venez d’adresser au Service Relation Clientèle de Renault Belgique Luxembourg. Le contenu sera analysé et transmis au service concerné.Renault mettra tout en œuvre pour répondre dans les plus brefs délais. Le temps de réponse varie en fonction de la complexité de votre requête.Cordialement,-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Geachte Mevrouw, heer,Deze boodschap bevestigt de goede ontvangst van de email die u gestuurd hebt naar de Klantendienst van Renault België Luxemburg. De inhoud zal geanalyseerd en doorgestuurd worden naar de betrokken dienst.Renault zal alles in het werk stellen om zo snel mogelijk te antwoorden. De antwoordtijd varieert in functie van de complexiteit van uw verzoek.Met vriendelijke groeten,RENAULT BELGIQUE LUXEMBOURGRENAULT BELGIE LUXEMBURGDirection Client – Directie KlantService Relation Clientèle - KlantendienstAvenue Wolfgang Amadeus Mozartlaan 20 - 1620 DrogenbosTel 078 05 11 15 - Fax +32 2 334 76 19www.renault.be - www.myrenault.be - www.dacia.be-- Disclaimer ------------------------------------ Ce message ainsi que les eventuelles pieces jointes constituent une correspondance privee et confidentielle a l'attention exclusive du destinataire designe ci-dessus. Si vous n'etes pas le destinataire du present message ou une personne susceptible de pouvoir le lui delivrer, il vous est signifie que toute divulgation, distribution ou copie de cette transmission est strictement interdite. Si vous avez recu ce message par erreur, nous vous remercions d'en informer l'expediteur par telephone ou de lui retourner le present message, puis d'effacer immediatement ce message de votre systeme.*** This e-mail and any attachments is a confidential correspondence intended only for use of the individual or entity named above. If you are not the intended recipient or the agent responsible for delivering the message to the intended recipient, you are hereby notified that any disclosure, distribution or copying of this communication is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify the sender by phone or by replying this message, and then delete this message from your system.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform