Terug

D'Ieteren - Foutieve prijspublicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: D’Ieteren

13/01/2023

Beste In december stootte ik op stockmodel Skoda Superb die op de website Garage Mertens gepubliceerd stond (zie printscreen in de bijlage).Aangezien het hier over een onmiddellijk beschikbaar stockmodel ging, stelde ik me geen verdere vragen bij deze voordelige prijs (van € 24588.59, dat zonder enige vermelding/verwijzing van/naar andere voorwaarden) en diende ik ook niet na te denken om deze wagen onmiddellijk te reserveren (kostprijs: € 250.00).Wanneer ik vervolgens het aankoopproces wilde voltooien, werd de prijs plots bijna verdubbeld en vanzelfsprekend ging ik hier niet mee akkoord.Daaropvolgend nam ik contact op met de garage/verkoper die enigzins verbaasd reageerde en beloofde om mij terug te bellen. Niet veel later verdween het zoekertje van hun website en bleef ik in het ongewisse achter (en werd ik dus niet teruggebeld).In tussentijd was ik ook een andere wagen (die ik initieel op het oog had maar on hold had gezet vanwege de goede voorwaarden) verloren, aangezien deze verkoper uiteraard niet eindeloos wilde wachten om zijn wagen te verkopen.Enkele dagen later nam ik dan zelf opnieuw contact op met de garage en pas dan kreeg ik de bevestiging dat er een fout werd gemaakt en dat men vergat te verwijzen dat deze prijs énkel geldig is voor professionelen. Excuses, oplossingen en/of tegemoetkomingen kwamen (jammer genoeg) niet ter sprake. Wel informeerde de medewerker mij over de nieuwe prijs, met name de rechtzetting van € 24.588,59 naar € 49.035,64 (met andere woorden bijna het dubbele (!) van de gepubliceerde kostprijs).Daaropvolgend benadrukte ik onmiddellijk (zowel telefonisch als per mail) dat ik hier onmogelijk akkoord mee kon gaan. Wanneer ik bleef aandringen om de wagen aan de originele prijs te kopen, werd ik in contact gesteld met de Customer Care van D'Ieteren. Zij bevestigden de boodschap van de verkoper (dat deze prijs niet van toepassing is voor particulieren) en dat ze louter een uitzonderlijke commerciële geste van € 500.00 kunnen bieden. Ik ben - uiteraard - nog steeds niet bereid om deze gigantische meerprijs te betalen en eis de wagen dan ook aan de initiële prijs. Zelf heb ik proberen meedenken in een oplossing (om de wagen op mijn zaak te kopen) maar ook daar wil de groep niet in meedenken.Graag uw feedback/oplossing,Bart


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform