Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. D.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

21/10/2025

Ik wens via deze brief een klacht in te dienen en uw hulp te vragen bij een lopend geschil met een opleidingsinstelling waar ik mij bijna twee jaar geleden heb ingeschreven voor een opleiding fotografie. Bij mijn inschrijving koos ik voor een betalingsregeling waarbij ik 1/3 van het totale bedrag vooraf betaalde. De rest zou ik voldoen bij de effectieve start van de opleiding. De opleiding werd echter meermaals uitgesteld: eerst in maart 2024, vervolgens opnieuw in september 2024. In die tussenperiode probeerde ik meermaals telefonisch en via e-mail contact op te nemen met de instelling, maar kreeg geen enkel antwoord. Toen ik uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg, werd mij meegedeeld dat de opleiding zou starten in februari 2025, maar op andere dagen dan oorspronkelijk voorzien. Aangezien dit niet combineerbaar was met mijn werkschema, heb ik toen duidelijk aangegeven dat ik niet kon deelnemen en gevraagd om mijn inschrijving te annuleren. Er werd mij beloofd dat ik hierover zou worden teruggebeld, maar dat is nooit gebeurd. Tot mijn grote verbazing kreeg ik begin 2025 een telefoontje van een medewerker die zich niet voorstelde en op zeer onbeleefde wijze eiste dat ik onmiddellijk zou betalen, met de dreiging dat er anders een deurwaarder zou worden ingeschakeld. Nadien volgden ook aanmaningen, waarvan één zelfs afkomstig leek van een buitenlands IP-adres, wat ik erg verdacht vond. Recent ontving ik een aanmaning van een deurwaarder voor een bedrag van €900, zogenaamd nog verschuldigd aan de instelling. Ik wens te benadrukken dat ik niet bereid ben dit bedrag te betalen, aangezien: 1. De opleiding meermaals door de instelling zelf werd uitgesteld; 2. De uiteindelijke lesdagen niet overeenkwamen met de oorspronkelijke afspraken; 3. Ik tijdig heb laten weten dat ik niet kon deelnemen, zonder enige reactie of oplossing; 4. De instelling niet bereikbaar was via normale communicatiemiddelen. Ik vraag Testaankoop vriendelijk om mijn dossier te onderzoeken en tussen te komen bij de instelling of de betrokken deurwaarder om deze onrechtmatige vordering stop te zetten. Ik dank u alvast voor uw aandacht en inzet en hoop op uw tussenkomst om dit probleem op te lossen. Desiree De Maerteleire

Berichten (2)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: D. D.

22/10/2025

Beste Desiree, We hebben uw bericht via Test Aankoop goed ontvangen en wensen graag wat meer duidelijkheid te geven omtrent de situatie. We hebben uw dossier zorgvuldig nagekeken en vinden in ons systeem drie e-mails van u terug, die allemaal werden beantwoord. Op 24 januari 2025 hebben wij u bovendien gecontacteerd met een voorstel om samen alternatieven te bekijken voor uw opleiding Fotografie, nadat de staratum werd gewijzigd. We merken echter dat er geen reactie op dit voorstel is ontvangen. Een volledige terugbetaling was toen niet mogelijk, conform onze algemene voorwaarden. Nadat er geen verdere reactie kwam, werd het dossier vervolgens overgedragen aan Intrum voor opvolging. Dit komt omdat wij geen bevestiging van annulatie hebben ontvangen en de verdere termijnbetalingen niet werden voldaan. Van zodra een dossier door Intrum is overgenomen, is er helaas geen weg terug in de betalingsprocedure en dient het openstaande bedrag volledig voldaan te worden aan Intrum. We begrijpen dat de situatie voor u vervelend is verlopen en hadden dit uiteraard liever rechtstreeks met u opgelost. Mocht u alsnog willen bekijken om de opleiding op een later moment op te nemen, dan bekijken we graag samen wat er mogelijk is. Met vriendelijke groeten, Freya 03 292 33 33 www.centrumvooravondonderwijs.be De informatie verzonden in dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Indien u dit bericht ten onrechte ontvangt, wordt u verzocht de inhoud niet te gebruiken maar de afzender direct te informeren door het bericht te retourneren en het daarna te verwijderen. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van de in de e-mail ontvangen informatie aan derden is niet toegestaan. Centrum Voor Avondonderwijs vzw staat niet in voor de juiste overbrenging van een verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst daarvan. Dit bericht is opgemaakt onder voorbehoud van alle recht en zonder enige nadelige erkentenis. Op di 21 okt 2025 om 23:00 schreef klachten@test-aankoop.be: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

D. D.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

22/10/2025

Recent heb ik telefonisch contact gehad met één van uw medewerkers. Tijdens dit gesprek werd ik op een dreigende toon aangesproken en verzocht om een betaling te voldoen. Ik heb toen aangegeven dat de wijziging in het uurrooster voor mij niet haalbaar was, en dat ik bereid ben het reeds betaalde voorschot te laten vervallen. Wel heb ik tijdens dit gesprek duidelijk vermeld dat ik mijn opleiding wens te annuleren. Helaas werd het gesprek plots beëindigd en kreeg ik nadien, ondanks meerdere pogingen, niemand meer aan de lijn. Ik wens te benadrukken dat ik niet bereid ben te betalen voor lessen of diensten die ik niet kan volgen als gevolg van herhaalde annuleringen en aanpassingen aan het lesrooster door uw organisatie. Deze wijzigingen hebben ertoe geleid dat de opleiding niet langer in mijn agenda past. Daarnaast vernam ik dat meerdere cursisten met een gelijkaardig probleem te maken hebben gehad, wat erop wijst dat dit geen geïsoleerd geval is. Ik hoop dan ook dat we in onderling overleg tot een redelijke en correcte oplossing kunnen komen. Desiree

Bemiddeling door Testaankoop 23 oktober 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform