Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Centrum voor Avondonderwijs

27/01/2022

Op 22 september 2020 ging de opleiding van florist doorgaan. Hiervoor had ik mij met veel enthousiasme ingeschreven. Op 11 september 2020 had ik een e-mail ontvangen met de melding dat de cursus zal verplaatst worden naar een latere periode wegens de huidige maatregelen. Hierdoor hadden zij alternatieve data en locaties doorgegeven. Daarna hebben ze mij meegedeeld dat de opleiding start op 17 februari 2021. Hiermee was ik ook akkoord en had mijn planning hier volledig aan aangepast. Op 20 januari 2021 hadden zij mij meegedeeld dat de opleiding terug verplaatst zal worden naar een latere datum in 2021. Op 19 april 2021 laten zij weten dat er andere mogelijkheden zijn:- virtueel volgen- Opleiding verplaatsen - Lidgeld overdragen naar een ander lid - Thuisstudie Ik heb 529€ betaald aan inschrijvingsgeld voor mijn opleiding van florist. Omdat de datums altijd maar werden uitgesteld en het niet meer paste in mijn agenda om tijd vrij te maken voor mijn studie. Had ik gevraagd om de opleiding te volgen via thuisstudie. Hiermee lieten zij weten dat dit kon, en dat zij het cursusmateriaal thuis konden bezorgen. Ik was hier mee akkoord als ik natuurlijk een deel van mijn inschrijvingsgeld zou terugkrijgen. Ik heb volledig prijs betaald voor een cursus ter plaatse met professionele begeleiding en bloemen inbegrepen. Hier hadden zij meegedeeld dat de bloemen niet zullen inbegrepen zijn. Hier had ik ook gevraagd wat er juist werd bezorgd voor de thuisstudie. Hier lieten zij weten op 26 april 2021 dat de studie weer werd verplaatst en de dat er een mogelijkheid was voor thuisstudie. De thuisstudie werd aangeboden door een andere school waardoor zij meedeelde dat er nog een bedrag van 139€ moest betaald worden. Zij deelde wel nog altijd mee dat ik de opleiding klassikaal kan volgen maar weer op een latere datum en dat ik de klassen virtueel kan volgen op 8 mei en 20 mei 2021. Deze data kwamen helemaal niet uit voor mij en de bloemen die in de fysieke les aanwezig zijn, zijn niet aanwezig bij de virtuele lessen, waar ik de volledig prijs heb betaald voor een cursus met professionele begeleiding en bloemen, zou ik enkel een cursus krijgen, zonder bloemen. Mijn geduld raakte op en heb hen meerdere malen aangeschreven met de vraag om mijn inschrijvingsgeld terug te storten. De communicatie verloopt heel stroef en elke keer hebben zij wel een uitleg klaar om mijn inschrijvingsgeld niet te moeten terugbetalen. Ik krijg ook steeds alternatieven waar ik mij helemaal niet meer in kan vinden en dat mijn intentie niet was van de inschrijving. Conclusie: ze kunnen mij niet geven wat zij beloofd hebben en daarom wil ik mijn inschrijvingsgeld terug.

Berichten (2)

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: S. B.

03/02/2022

Beste,Bedankt voor jouw berichtje! We hebben jouw mail goed ontvangen.Door uitzonderlijke drukte worden onze e-mails wat later beantwoord dan normaal. Uiteraard doen we ons uiterste best jou zo spoedig mogelijk een antwoord te bieden.Heb je dringende vragen? Contacteer ons dan gerust telefonisch op het nummer+32 (3) 292.33.33 (elke werkdag van 8u30 tot 22u, op vrijdag van 8u30-18u30) of via chat (elke werkdag van 10u tot 17u)We wensen je alvast een fijne dag!Met vriendelijke groeten,Team Centrum voor Avondonderwijss:www.centrumvooravondonderwijs.be/

Centrum voor Avondonderwijs

Naar: S. B.

06/02/2022

BesteHet betreurt ons ten zeerste dat Stephanie niet tevreden is over onzecommunicatie en over de alternatieven die we aanbieden. Het is zeerbegrijpelijk dat de vele wijzigingen en annulaties vervelend zijn voorhaar, maar aangezien de wijzigingen werden uitgevoerd door Corona(=overmacht) is een terugbetaling geen mogelijkheid.Voor de zekerheid willen we toch graag de switchgarantie nog eensaanbevelen:1) Switch naar een ander lesmomentJe mag je groepslessen op een ander moment volgen. Je ontvangt een e-mailmet nieuwe starata waaruit je zelf mag kiezen. Aan de lessen die je algevolgd hebt, mag je gratis opnieuw deelnemen.2) Kies een andere locatieAls je een ander lesmoment kiest, mag je ook van leslocatie veranderen.Opleidingen worden op verschillende campussen georganiseerd.3) Draag je inschrijvingsgeld over aan een vriendAls er wijzigingen gebeuren in jouw cursusplanning en je geen anderlesmoment vindt, mag je je inschrijvingsgeld nu ook overdragen aan iemandanders. Je broer, je tante of je buurvrouw mag dan in jouw plaats naar deles komen!4) Ga voor een andere opleidingHeb je inmiddels andere toekomstplannen met je carrière? Dan kies je tochgewoon een andere opleiding! Je mag ook een cursus in een andere taalkiezen.5) Onek onze virtual classesWe bieden ook virtuele opleidingen aan waarbij je lessen van thuis uitvolgt via live video. Zo volg je je groepscursus in je eigen omgeving.Handig!6) Switch naar een thuiscursusWist je dat heel wat van onze groepsopleidingen een tegenhanger hebben inthuisstudie ? Mitsbijbetaling van een administratieve kost van Eur139 behoud je de inschrijvingvoor de groepslessen, die je eventueel verplaatst naar een ander lesmoment.Je wedt met andere woorden op twee paarden!Ook vinden we het zeer jammer dat ze niet tevreden is over de communicatie.Door de enorme drukte in de mailbox en aan de telefoon beantwoorden we demails wat later dan verwacht/gehoopt. Uiteraard doen wij ons uiterste bestom onze studenten zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien! We hebbenStephanie alvast een mailtje gestuurd met de nieuwe mogelijke starata vande opleiding.Hopend jullie hierbij geholpen te hebben.Ik wens je nog een fijne zondag!Met vriendelijke groetenThomas VerlindenOp do 27 jan. 2022 om 21:14 schreef


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform