Terug

CRUISE COSTA via de BLAUWE VOGEL

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: De Blauwe Vogel

09/11/2020

Beste, op 7 maart 2020 vertrokken wij voor de pakketreis vlucht-cruise naar de Caraiben. De volledige reis werd geregeld via uw kantoor De Blauwe Vogel te St.Truiden. Eén of twee dagen voor aanvang laten de gebruikelijke gidsen het afweten. Zowel de mannelijke als de vrouwelijke gidsen. Een vervangende gids, die nooit eerder deze regio/cruise had gegidst namen de taken over. Althans, dat was de bedoeling. Vanaf het eerste moment was erg duidelijk dat er weinig expertise aanwezig was. Beiden hebben uw gasten een uiteenzetting gegeven die voortdurend vanuit het publiek moest worden gecorrigeerd. Het gehele verloop van de reis was het gedrag van deze 'vervangende' gidsen amateuristisch te noemen. Weinig en foute uitleg gegeven ahv slides. Geen correct antwoorden op vragen, ... Dan kwam daarbij ongelukkig het coronavirus aan boord, maar dit gebeuren werd door uw gidsen permanent ontkend. Nochtans was er een helikopter aan boord geland, stapten volledig door pakken en maskers beschermde hulpdiensten hieruit. Toen ik uitdrukkelijk de vraag stelde of het virus aan boord was, werden we met het excuus van 'hartinfarct' terug de mensenmassa aan boord ingestuurd. Alle informatie die we hebben bekomen, kwam van buitenaf via een dure zelfbetalende internetaansluiting. Hadden wij DIRECT & CORRECT informatie ontvangen van uw verantwoordelijken, dan hadden veel reizigers niet permanent nog samengetroept in de drukke ruimten. Hadden ze de meegebrachte mondmaskers gebruikt. Op het moment dat het cruciaal was, heb ik uw begeleiders geconfronteerd met het feit dat ze beiden alcohol zaten te nuttigen in het salon, ipv informatie te vergaren en uw klanten te informeren. Wij waren niet de enigen die uw verantwoordelijken aanspraken op hun laks gedrag, gebrek aan initiatiefname, en het gebrek aan enige reactie door de directie van de hoofdzetel van Blauwe Vogel. Op eigen houtje hebben wij - uw klanten - de Belgische ambassade gebeld om hun over de situatie te informeren en onszelf te informeren. Het algemene ongenoegen over het amateuristische, ontkennende, verstoppende gedrag van uw verantwoordelijken tijdens deze cruise, werden niet in dank afgenomen. Uw verantwoordelijken hadden zich in hun cabine verschanst en waren 'niet meer bereikbaar'. Dat was het dus. Niet meer bereikbaar ...! Ik wens de volledige som van de reis terug te ontvangen omdat :- ondanks het woedende Coronavirus te Italië, wij vlogen met een Italiaanse vliegtuigmaatschappij- er ondanks jullie bevestiging dat er géén Italianen aan boord waren, deze er wel degelijk aan boord zaten- u ons hierover niet vooraf gewaarschuwd heeft, zodat wij niet konden kiezen of we dit risico al dan niet namen- aan boord van de cruise uw personeel NIET op de hoogte was van het reilen en zeilen, noch van de regio's die we zouden aanmeren. - Er niet kon worden aangemeerd, er desondanks niet werd gezorgd voor het vullen van de minibar op de kamer (zelfs essentieel 'water' was betalend), waardoor wij ons steeds noodgedwongen moesten begeven in de massa- uw personeel nagelaten heeft open communicatie te voeren over wat er gaande was, noch u als directie hierin tijdig de nodige stappen heeft ondernomen om uw gasten te informeren of gerust te stellen- wij niet werden geïnformeerd dat de laatste dag de WIFI gratis ter beschikking was, en wij nog steeds betalend verbinding maakten.- Costa eveneens totaal in gebreke bleef om het nodige te ondernemen om zijn gasten alsnog zo spoedig mogelijk te informeren of in veiligheid te brengen. Nog in de mogelijkheid te stellen om vanaf de kajuit zichzelf in veiligheid te brengen.Beide partijen hebben door hun gebrek aan verantwoordelijkheidszin ertoe bijgedragen dat wij géén genot hadden noch gebruik konden maken van hetgeen waarvoor wij hadden betaald.Het spijt me voor jullie, dat dit zich heeft voorgedaan. Maar ik blijf erbij dat u, als organisator en verkoper van het gehele pakket, mede-verantwoordelijk bent gezien uw keuze inzake verantwoordelijke personen die u aanstelt om meer dan 600 reizigers te begeleiden op een vlucht en cruise die niet had mogen plaatsvinden. Onder voorbehoud van alle gemaakte schade en gemaakte kosten tijdens en na de reis.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform