Terug

Creditnota

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. C.

Naar: Essent

21/03/2022

Beste,Ik was klant bij jullie (essent.be) tot en met juli 2021. De reden hiervoor was dat essent geen energie meer levert in België. Ik werd dus automatisch klant bij Luminus volgens hetzelfde betalingsplan. Dus ben ik klant bij Luminus sinds augustus 2021 tot heden. Alle betalingen lopen ook zoals behoren.Nu kreeg ik op 19/03/2022 (afgelopen vrijdag) een e-mail met een factuur van Essent. Dit zou gaan om een creditnota over de periode van 03/2021 t.e.m. 07/2021 met het bedrag van 286,56 euro die ik dien te betalen.Wij vinden het dus heel vreemd dat wij pas 1 jaar later een creditnota ontvangen van een energieleverancier waar wij aldus geen klant meer van zijn. Hiernaast is dit een vrij onlogisch bedrag omdat wij in de geschiedenis bij essent nooit dergelijke facturen gekregen hebben. Ik heb gebeld naar essent maar werd automatisch doorverbonden met Luminus zelf (daar dat essent belgië niet meer bestaande is). Zij vertellen mij dat zij niks kunnen zien hiervan bij hen (omdat zij luminus zijn en dus niet essent). Maar ik kan dus ook geen contact krijgen met iemand uit Essent.Ik heb dan met Fluvius gebeld omdat mijn vraag door de eigen energieleverancier niet kan beantwoord worden en ik dus niet geholpen ben. Bij Fluvius konden zij mij ook niet helpen en dien ik contact te nemen met essent en Luminus, wat dus ook niet mogelijk is daar dat ik beide pistes geprobeerd heb en dit niet hielp.Vandaar dien ik dus een klacht in met de hoop een antwoord te vinden op deze situatie. Groeten,Clarysse Victor


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform