Beste,
Ik ben klant bij Orange voor thuis internet en mobiele telefoon. In juni ‘24 is mij een bedrag van €60 aangerekend voor gebruik van mobiele data buiten bundel. Voor ik mijn factuur ontving, heb ik in de applicatie gezien dat ik verbruik buiten bundel had, ik controleer regelmatig om niet meer surfvolume te gebruiken dan ik krijg. Het was niet te wijten verbruik buiten bundel, want ik had nog data in overschot. Ik belde onmiddellijk en aan de telefoon zei men dat ik naar speciale nummers had gebeld en/of multimedia aankopen had gedaan. Wat het precies was konden ze pas na de factuur zien zeiden ze. (Op de factuur staat dat ik extra data heb gebruikt, dus niet één van de bovenstaande redenen)
Het bedrag steeg met de tijd, terwijl ik mijn verbruik bleef monitoren. Volgende werkdag belde ik opnieuw, en men zei dat er een systeemfout was en dat ze het gingen rechtzetten. Ze hebben mij wijsgemaakt dat mijn gewone oproepen onterecht werden aangerekend. Ik bleef mijn app raadplegen tot einde facturatieperiode omdat ik schrik had voor een extreem hoge factuur. Op een gegeven moment had ik geen extra verbruik meer, maar dan steeg het weer naar €60 en daar bleef het vast.
Op mijn factuur is dit bedrag ook verschenen. Na de betaling ging ik normaal gezien een creditnota krijgen. Volgende factuur was dat niet het geval. Uit frustratie ben in overgestapt naar een andere provider hey! Telecom. In oktober ben ik terug overgestapt naar Orange. Toen ik weer belde naar de klantendienst over mijn creditnota zeiden ze dat ik een ander klantnummer had en dat mijn dossier afgesloten was, dus mij niet verder konden helpen.
Mijn klantnummer toen was 1.7899901
Factuur ontvangen via mail kan ik niet meer openen (te veel tijd verstreken) maar ik heb een schermafbeelding.