Terug

Creditnota niet terug betaald

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. G.

Naar: Nailcenter KEYOLA

06/02/2019

Ik plaatste op 20/01/2019 een bestelling bij Nailcenter Keyola VOF. Hierbij plaatste ik een bestelling ter waarde van 72,44 euro (excl. BTW). Ik zorgde ervoor dat mijn bestelling de waarde van 70 overschreed. De reden hiervoor is dat de webshop stipuleerde dat er geen verzendkosten aangerekend worden vanaf een bestelling van minimum 70 euro geplaatst wordt.Ik diende oorspronkelijk geen verzendkosten te betalen.Op woensdag 23/01/2019 kreeg ik plots een creditnota opgestuurd. Hierin werd door Nailcenter Keyola een van de producten die ik besteld had afgetrokken. Bijgevolg had mijn bestelling plots geen minimale waarde van 70 euro meer. Om die reden heeft Keyola Nailcenter mij ook (zonder eerst mijn akkoord te vragen of mij ook nog maar iets te laten weten) een verzendkost van 11,50 euro (inclusief BTW) aangerekend.Rekening houdende met de waarde van het product dat afgetrokken werd (zijnde 24,5 euro incl. BTW) kwam er nog een totale creditnota van 12,64 euro openstaan.Ik nam die dag telefonisch en per mail contact op met de diensten van Nailcenter Keyola. Ik heb laten weten dat ik het in principe niet kunnen vond dat ze mij plots een verzendkost aanrekenden.Het product dat ze aftrokken bleek niet in voorraad te zijn, waardoor ik mijn minimale bestelwaarde niet meer kon voldoen. Gezien ik het product op de webshop wel kon bestellen, vond ik dat het niet mijn fout was.Ik kreeg als antwoord dat de verzendkost mij werd aangerekend omdat ik een product aankocht dat in promotie was.Ik antwoordde opnieuw dat ik dit onterecht vond, aangezien nergens op de website en de webshop gestipuleerd staat.Ik gaf in antwoord op onze mails van 23/01/2019 mijn bankrekeningnummer door om te vragen om dan toch zeker het bedrag op de creditnota te storten (zijnde het bedrag van 12,64 euro dat op mijn creditnota vermeld staat).Hier kreeg ik geen gehoor op.Ik mailde opnieuw naar Keyola Nailcenter op 03/02/2019 met de vraag om het bedrag van de creditnota terug te storten.Opnieuw krijg ik geen gehoor.Graag had ik dan ook gehad dat het openstaande bedrag op de creditnota wordt terug gestort op mijn rekening, samen met de verzendkost van 11,5 euro die ik absoluut onterecht vind.

Berichten (2)

Nailcenter KEYOLA

Naar: S. G.

06/02/2019

Geachte,Mevrouw Lievens heeft ons gecontacteerd en haar ongenoegen meegedeeld.De verzendingskosten werden aangerekend omdat ze reeds 70% korting op een artikel ontvangen had, mevrouw Lievens was hiervan op de hoogte.We hebben haar voorgesteld om het pakket niet te aanvaarden bij aflevering door Bpost zodat wij het volledige bedrag van haar bestelling zouden kunnen terugstorten.Volgens de traceercode van Bpost werd het pakket afgeleverd op 23 januari. We nemen dus aan dat zij akkoord gaat met de terugstorting.Mevrouw Lievens heeft ons op zaterdag het rekeningnummer doorgemaild. Helaas is onze boekhouding gesloten tijdens het weekend.Op maandag waren wij met het personeel op producttraining (kan u gerust nakijken op sociale media) en dinsdag is onze sluitingsdag.Vandaag werd de creditnota teruggestort. Sneller kon helaas niet.We betreuren deze zaak ten zeerste, temeer omdat wij in de 16 jaar dat wij operationeel zijn hebben wij nooit eerder klachten hebben ontvangen.We hopen dan ook dat deze zaak kan afgesloten worden.Steeds tot uw dienst en met vriendelijke groeten,Daria AdriaensNailcenter Keyola vofNeoNail BeneluxBruulstraat 869450 HaaltertPhone: 0032 476 40 00 58BTW BE0899.116.556www.keyola.bewww.neonail-benelux.com

S. G.

Naar: Nailcenter KEYOLA

07/02/2019

Geachte Nailcenter KeyolaIk wens hier graag de volgende zaken tegen in te brengen: (1) ik gaf mijn bankreningnummer voor de eerste mail reeds op 23/01/2019 door. Ik bezorgde u ook de mail reeds om dit te staven. (2) U heeft me pas na het aanrekenen van de verzendkost laten weten dat dit was omdat het product in promotie was. Ik antwoordde reeds eerder dat u dit volgens mij niet mag doen, aangezien dit nergens op de webshop vermeld staat. Als dit bovendien de reden was om een verzendkost toch aan te rekenen, waarom was het dan überhaupt mogelijk om mijn bestelling in de eerste plaats zonder verzendkosten te plaatsen?(3) Het niet aanvaarden van het pakket was voor mij geen oplossing voor dit geschil, wat ik ook duidelijk gecommuniceerd heb tijdens ons telefonisch gesprek.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform