Terug

creditnota foutief

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: MIELE

15/09/2020

Relaas van een herstelling door firma Miele uitgevoerd. Onderstaand communicatie met Miele:Geachte,Vandaag heb ik een factuur toegestuurd gekregen waar ik niet mee akkoord kan gaan.Klantnummer: 3984608/documentnummer:11804322Relaas van herstelling toestel CVA6431 RVS/CleanSteelBDe heer Van Nijnatten is op 26/06/2020 langs geweest voor deze herstelling.Foutmelding bij opstart toestel ‘Plaats capsulehouder’.Bij nazicht verteld hij me dat waarschijnlijk de verwarmingsunit moet vervangen worden, alhoewel deze bij manuele stappen via computer geen gebrek aangeeft.Zelf (als technicus in de chemische industrie) vertel ik de heer Nijnatten dat de fout eventueel niet ligt aan de sensor, die deze lade detecteert. De heer Nijnattan vertelt me dat op dit toestel geen sensor aanwezig is. ( zelfs in het dagelijks onderhoud staat beschreven dat je het sensorvenster waar de capsulekamer mee wordt herkend, moet reinigen!!)Hij neemt contact op met een collega en groot was mijn verbazing dat hun besluit toch was om de verwarmingsunit te vervangen, alhoewel deze in manuele stand al zijn stappen deed wat hij moest doen.Ik was toen al overtuigd dat het niet aan deze unit lag.De heer Van Nijnatten komt op 10/07/2020 terug om deze unit te vervangen. Na plaatsing en testen geeft het koffieapparaat nog steeds dezelfde foutmelding, waar ik overtuigd van was dat dit ging gebeuren, nl ‘plaats capsulehouder’.Ik heb toen aangehaald dat ik geen unit betaal die niet moest vervangen worden. Bij deze heb ik de oude unit gehouden zodat deze later kon teruggeplaatst worden. Dit vind je ook terug op document CBE03731TD.Op 04/08/2020 is de heer Nijnattan voor een derde keer langs geweest, nu samen met een collega (technicus Vermeulen).Bij het opstarten van het toestel verteld deze collega onmiddellijk dat de fout ligt aan de sensor, waarmee de capsulehouder wordt gedetecteerd. Deze sensor is defect (oxidatie).Deze wordt dan ook vervangen en het toestel werkt feilloos. Ik haal aan bij de heer Nijnatten dat hij beweerde dat er geen sensor aanwezig was, hier heeft hij negerend op gereageerd, zelfs een verontschuldiging was er teveel aan.Ik heb mij daarna gericht tot zijn collega (de heer Vermeulen) en aangehaald dat de oorspronkelijke verwarmingsunit in mijn bezit is. Hij zei me dat ze deze niet terug gingen vervangen. (minstens uurtje werk.)Ik heb aangehaald dat ik geen kosten betaal aan iets wat niet moest vervangen worden, nl de verwarmingunit.Hij verzekerde mij dat ik alleen de laatste herstelling, nl de besturing ES850 + cuphouder moest betalen en natuurlijk de voorijkosten en werktijd. (document CBE01584VP). Ik moest dit document niet handtekenen en de heer Nijnattan ging dit allemaal in orde brengen volgens de heer Vermeulen.Groot is mijn verbazing bij het ontvangen van het factuur dat ik alsnog een groot gedeelte van de verwarmingsunit moet betalen. Dit was niet de afspraak en kan hier bijgevolg ook niet mee akkoord gaan.Bij deze wacht ik met betaling, wachtende op jullie antwoordt op bovenstaande.In bijlage vind je alle documenten aangaande herstellingswerken in chronologische volgorde.Mvg,Claes DIrkReactie Miele:Zij vinden de creditnota wel correct en geven geen gevolg aan de vraag op een correct factuur, alhoewel ze zelf aangeven in de communicatie dat ik alleen de laatste herstelling moet betalen!Alle documenten + de volledige communicatie met Miele vind je terug in bijlage.Dossiernummer Test aankoop: 00227083


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform