Terug

Creditkaart fraude via vinted

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: VINTED

04/10/2022

Beste, mijn vriendin heeft haar vorige week voor de eerste keer aangemeld op vinted om de kledij van onze kinderen te verkopen. Toen de eerste reacties binnen liepen om artikels te kopen moesten we creditkaart gegevens ingeven om het account te voltooien en een eerste verkoop op te starten. Aangezien wij niet over een kredietkaart beschikken hebben wij onze schoonzus aangesproken. Via de support van vinted moesten we de gegevens van de creditkaart ingeven en als bedrag €500 en €502.50. Omdat we dit niet vertrouwde heeft mijn vriendin op de site van vinted een chat geopend met de support, ons werd verzekerd dat dit geld niet van de rekening zou gaan maar dat dit ter controle was. Dit alles verliep via de site van vinted zonder externe links te gebruiken. Alle gegevens werden ingegeven en na 10min zou mijn account werken. Dit was ook het geval. We waren er toch nog steeds niet helemaal scheutig op en mijn schoonzus hield haar creditkaart in de gaten. Gisteren bleek echter dat er toch €1002.50 (via Bunq) van haar rekening werd gehaald. Wij hebben vinted gecontacteerd maar tot op heden zonder antwoord. uiteraard willen wij dat geld terug. Ik wil er op nadrukken dat wij geen enkele momenten van de site/app van vinted zijn geweken of externe links hebben open gedaan. In tussentijd hebben wij al enkele artikels op een normale manier verkocht en het geld gekregen. Maar hebben we ook nog meldingen voor aankopen gekregen om dan wel via externe links kredietkaart gegevens in te geven wat we uiteraard niet gedaan hebben. Mijn schoonzus heeft intussen ook haar kaart al laten blokkeren om erger te voorkomen.Kunnen jullie ons verder helpen? Alvast bedankt.

Berichten (2)

VINTED

Naar: S. D.

04/10/2022

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 72h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: S. D.

04/10/2022

Geachte lezer,Met dit bericht bevestigen wij de ontvangst van uw e-mail. We zullen zo snel mogelijk antwoorden.Met vriendelijke groet,Vasil Team Vinted


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform