Beste James, Aangaande je klacht over de herziening van je afrekening kan ik je het volgende informeren: Allereerst verduidelijk ik graag dat de periode van 12 maanden (vermeld in het consumentenakkoord) waarnaar je verwijst, betrekking heeft op het corrigeren van een foutieve afrekening door de energieleverancier zelf. Dit wil zeggen: wanneer wij een fout maakten op onze afrekening (bijvoorbeeld een verkeerd tarief toegekend), dan dienen we dit binnen één jaar recht te zetten. Dit is echter niet wat er bij jou gebeurde.In jouw situatie gaat het namelijk om een rechtzetting van de netbeheerder, Fluvius. Fluvius beschikt over een langere periode om foutieve metergegevens recht te zetten dan de leveranciers. Wij ontvingen van Fluvius een rechtzetting van je beginmeterstand op je aardgas. Het is naar aanleiding van deze rechtzetting dat wij een nieuwe afrekening voor je opmaakte.Originele beginmeterstand van aardgas, ontvangen van Fluvius: 15.829 m³Rechtgezette beginmeterstand van aardgas, ontvangen van Fluvius: 15.036 m³. Als leverancier hebben wij geen zeggenschap over welke meterstanden er geregistreerd worden op welke datums. Dit is de verantwoordelijkheid van de distributienetbeheerder. Wij factureren de meterstanden zoals we ze ontvangen van Fluvius. De herziening van je factuur gebeurde dus louter gebaseerd op de nieuwe informatie ontvangen van netbeheerder Fluvius. Nog een fijne dag toegewenst. Van: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 23 mei 2024 10:10Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Klacht - Correctiefactuur Eneco - (CPTBE02015867-13)