Terug

Correctie slotfactuur

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

P. J.

Naar: Mega

16/07/2025

Geachte heer, mevrouw, We sloten een contract op basis van het aanbod via Test-Aankoop (particulier). We namen contact op met de service desk of we een factuur op de firma zouden kunnen bekomen. Dit kon, maar we kregen gelijk een nieuw klantennummer. We gaven ook expliciet mee dat we via de Testaankoop verder wilden wat ons werd bevestigd. Ondertussen maanden later krijgen we een correctiefactuur van €148,93 te betalen onder het motto 'dat de korting destijds toegekend werd, maar dat we hier geen recht op hadden, omdat we het tarief minstens voor één jaar zouden moeten hebben.' Verder verneem ik telefonisch dat we op dit moment een Cosy new Flex contract hebben in plaats van de Test-Aankoop offerte. Dit zijn hoogst bedrieglijke praktijken. Men had ons dit kunnen melden in plaats van verkeerde informatie te bevestigen.

Berichten (1)

Mega

Naar: P. J.

17/07/2025

Mega. Same Connectivity. Just Cheaper. Beste mevrouw Spoelders, We hebben uw klacht met referentie goed ontvangen. De inschrijving die we ontvingen op 29-07-2024 was inderdaad aan een tarief van Test-aankoop. De inschrijving was echter wel voor een professioneel contract, waardoor inderdaad een nieuwe klantennummer werd toegekend (het bestaande klantennummer was immers particulier). Van 29/7/2024 tot 29/7/2025 is echter wel het Test-aankoop tarief van toepassing. Omdat dit echter een aanbieding was van 1 jaar, zal op 29/7/2025 je contract hernieuwd worden met het Cosy-flex tarief (al kan dit nog aangepast worden naar een ander tarief indien gewenst). Momenteel is dit echter nog niet van toepassing. Wat de terugvordering van de korting betreft: in principe is dit correct. Om de korting toegekend te krijgen moest het particuliere contract in principe lopen tot 9/10/2024. Door de overgang naar het professionele contract werd dit echter beëindigd op 29/7/2024. Hierdoor ontving u inderdaad een correctie die neerkomt op een terugvordering van de verkeerdelijk toegepaste korting. Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen. Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen. We wensen je nog een prettige dag verder. Met vriendelijke groeten, Tim Team Mega ✉ info@mega.be ☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u) Contacteer ons Ken je ons ambassadeur-systeem ? Je kan je voorschotfacturen en gegevens beheren via je online klantenzone myMega. Wachtwoord vergeten? Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen. We hechten veel belang aan de bescherming van je persoonlijke gegevens. Meer informatie kan je terugvinden in ons privacybeleid. Volg ons nu op FacebookInstagramTwitter Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège [KDGKR9-GLVKV]

Bemiddeling door Testaankoop 17 juli 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform