Terug

Coolblue weigert reparatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. A.

Naar: Cool blue

01/12/2023

Beste,5 weken geleden heeft Coolblue mijn desktop ontvangen voor reparatie. De desktop crasht wanneer de videokaart intensief moet werken.Na meer dan 3 weken heeft Coolblue die pas naar de reparatiedienst gestuurd waar ze na anderhalve week meldden dat volgens hun eigen tests geen probleem werd vastgesteld. Op die manier ontwijken ze kosten door zelf te beslissen hoe ze het toestel testen terwijl ik duidelijk heb aangegeven hoe het defect vast te stellen is. Ik zie dit dus als weigering van reparatie.Ik kreeg de keuze om ofwel de desktop onhersteld terug te krijgen, of ervan afstand te doen zonder compensatie. Uiteraard wil ik het terug.In onze emailuitwisselen en facebookchat werd mij overigens ook een vorm van compensatie aangeboden aangezien de redelijke termijn voor reparatie ruim overschreden was. Doorgaans mag dit maar een 2 a 3 weken duren. Nu achteraf doet Coolblue uiteraard of hun neus bloedt en is van die compensatie geen sprake meer.Door weigering van reparatie overtreedt Coolblue de wet op garantie: https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/garantie/wet-op-de-garantie#toc_heading_3De klantendienst probeert zo veel mogelijk mijn klachten en vragen af te wimpelen. Ze lezen de historie niet van heel dit verhaal en beantwoorden elke mail zonder enige voorkennis, het is dus onmogelijk om eens met iemand concreet over alles te praten. Je wordt gewoon tot frustraties toe weken aan een stuk genegeerd. Als dan een vraag wordt doorgezet naar de backoffice moet je minstens 4 dagen wachten op een antwoord dat soms helemaal niet komt.Het is duidelijk dat de videokaart defect is en moet vervangen worden. Coolblue ontkent een defect omdat de desktop geen problemen lijkt te vertonen als die gewoon aan staat. Maar ze verkopen de desktop als gaming-PC, wat betekent dat de videokaart gemaakt is om intensief te kunnen werken. In hun eigen opgestelde tests detecteert Coolblue dit niet zodat ze gemakkelijk kunnen claimen dat er niets aan scheelt.

Berichten (2)

Cool blue

Naar: T. A.

01/12/2023

Hoi Testaankoop team,Hartelijk dank voor het doorsturen van de klacht van Thomas Ameloot met betrekking tot zijn problemen met Coolblue. We nemen deze zaak zeer serieus en willen graag de nodige stappen ondernemen om dit geschil op te lossen.We betreuren het ongemak dat Thomas heeft ervaren met betrekking tot de reparatie van zijn desktop bij Coolblue. We begrijpen dat hij teleurgesteld is over de gang van zaken en de manier waarop zijn klachten zijn behandeld. We zullen ons inzetten om ervoor te zorgen dat Thomas een passende oplossing krijgt voor zijn probleem.We zullen hem ook op de hoogte houden van de voortgang van zijn klacht en ervoor zorgen dat zijn stem wordt gehoord.Met vriendelijke groet,Bianca van CoolblueKlantenservice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On December 1, 2023 at 1:18 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

T. A.

Naar: Cool blue

02/12/2023

Beste, voor Testaankoop wil Coolblue hier de valse indruk geven dat de zaak onderzocht wordt en stappen ondernomen worden maar even later stuurt de klantendienst me wel het volgende:"Ik begrijp dat u nog steeds wacht op een antwoord van de backoffice naar aanleiding van uw eerdere e-mail van 29 november om 9.43 uur. Het antwoord dat u heeft ontvangen, blijft gelden volgens onze backoffice. Helaas kan er geen compensatie aangeboden worden, aangezien wij de procedures netjes hebben gevolgd.Mocht u nog verdere vragen hebben of aanvullende informatie willen verstrekken, dan staan wij altijd tot uw beschikking. Met vriendelijke groet, Arno van Coolblue"Coolblue neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor het feit dat de desktop niet nauwkeurig getest is en het defect dus niet opgelost is. Ze weigeren dus nog steeds reparatie. En van de beloofde compensatie is ook geen sprake meer terwijl ik mijn desktop nu al 5 weken kwijt ben. Ver voorbij de wettelijke redelijke termijn. Coolblue lapt hun laars aan wetgeving en het belang van de consument.Op 28 november heb ik moeten kiezen of ik de desktop onhersteld wil laten terugsturen of laten vernietigen. 4 dagen later heb ik nu nog steeds geen verder nieuws daarover. Geen track&trace, niets. Vandaag kreeg ik dit bericht van Coolblue:"Je nam onlangs contact met ons op om te vragen wanneer je je PC terug mag verwachten. Ik heb de status nagekeken, en momenteel kan ik je nog geen concrete datum geven. Zodra deze bekend is, ontvang je hier een mail van waarin ook een Track and Trace zal staan om de verzending te volgen.Met vriendelijke groet, Yentl van Coolblue".Dit betekent dus dat ik mijn desktop nog langer dan 5 weken zal kwijt zijn. Hoe lang? Niemand die het weet, zelfs Coolblue niet. Maar van een compensatie is natuurlijk geen sprake want Coolblue volgt netjes hun procedure:1. Desktop 3 weken kwijt spelen, niemand die wist waar die was2. Anderhalve week in herstelling maar volgens hun eigen beknopte testjes vindt Coolblue bewust geen defect zodat Coolblue kosten kan ontwijken3. Keuze geven aan de klant: onhersteld terugsturen of laten vernietigen4. Geen enkele indicatie kunnen geven van wanneer het toestel terug naar de eigenaar komt. En waarschijnlijk krijg ik die nog met schade terug na meer dan 5 weken wanbeheer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform