Terug

Coolblue weigert de gesloten overeenkomst uit te voeren

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. M.

Naar: Cool blue

06/03/2021

Beste,Op 2 maart 2021 heb ik een tweedekans iPhone 12 mini in uitstekende staat besteld bij Coolblue.be voor 514 euro. Hierbij stond de tag dat deze in promotie was. Ik heb hierbij ook een bestelbevestiging ontvangen van Coolblue. De volgende dag had ik echter nog geen verzendbevestiging ontvangen en bij mijn bestelling stond deze bestelling gebugged: er stond dat het totaalbedrag 0,00 euro was, maar dat ik wel 514 euro had betaald via Paypal. Toen heb ik contact met hen opgenomen. Vrij snel had ik antwoord, waarbij gezegd werd dat ik de gsm alsnog kon kopen maar dan wel aan de prijs van 3 maart: 814 euro, maar liefst 300 euro duurder. Ik ging hier niet mee akkoord, en stelde dat er een overeenkomst was gesloten dus dat ze volgens Belgisch recht moesten leveren. De dame van de klantendienst zei dat de gsm niet meer beschikbaar was (er staan er nu nog altijd beschikbaar, maar bon) en dat er iets was fout gelopen met mijn bestelling, dus dat het niet meer mogelijk was om te leveren. Nadat ik wees op het wettelijke plichten (en zo staat het ook in het algemene voorwaarden: een bestelling is definitief na betaling), wat er gesteld door hen dat een bestelling slechts een soort reservering is, wat dus helemaal niet klopt overeenkomstig hun algemene voorwaarden. Dus nogmaals wees ik daar op. Daarop reageerde iemand anders van de klantendienst dat mijn bestelling niet definitief was, en dat dit pas definitief is nadat zij bevestigen. Hierbij beriep hij zich ook op het argument prijsfout en dat ze daarom niet konden akkoord gaan. In hun algemene voorwaarden staat: foutje op de productpagina? Daar mag je ons natuurlijk aan houden. Behalve dan wanneer het foutje duidelijk een blunder is van iemand die zijn koffie nog niet op heeft en per ongeluk een paar nullen te weinig intikt (stel dat, hé), en je dat van tevoren had kunnen weten. (art 3.1). Een korting van 38% op een tweedekans product in promotie lijkt mij nu niet echt een goed voorbeeld van een kennelijke prijsfout. Daarnaast ken ik enkele personen die tijdens die promotie ook een iPhone hebben besteld, en die hem wel ontvangen hebben.Hierna heb ik geen antwoord meer gekregen op mijn mail. Moesten ze gewoon eerlijk zijn geweest van in het begin, had ik niet moeilijk gedaan. Maar het feit dat ze proberen een consument zodanig te misleiden dat ze er mee zouden wegkomen, gaat er bij mij niet in, en daardoor is het nu ook eerder een principekwestie geworden. Zulke misleidende handelspraktijken zijn gewoon niet acceptabel.

Berichten (3)

Cool blue

Naar: B. M.

08/03/2021

Goedemiddag Bram,Bedankt voor je bericht.Het spijt me te vernemen dat we je Apple iPhone 12 mini 128GB Blauw niet konden leveren. Helaas heeft iemand anders de tweedekans Apple iPhone 12 mini 128GB Blauw gelijktijdig met jou besteld en was deze je enkele seconden voor. Het bedrag dat je hebt betaald voor dit tweedekans-toestel hebben we ondertussen terug naar je overgemaakt. We kunnen niet aan je vraag voldoen van Eur 300,00. Wel, wil ik je voorzien van een waardebon ter waarde van Eur 25,00 voor het ongemak. Kun je me laten weten of je hiermee instemt? Na je akkoord, voeg ik deze toe aan je account.Alvast bedankt voor je medewerking en onze excuses voor het ongemak.Ik hoop je hierbij voldoende te hebben gea¯nformeerd. Toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op of bezoek een van onze winkels.Met vriendelijke groet,Glenn van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On March 6, 2021, 3:45 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

B. M.

Naar: Cool blue

10/03/2021

Beste,Ik ga akkoord met een waardebon van 25 EUR.

Cool blue

Naar: B. M.

22/03/2021

Beste,Het tegoed werd reeds ruime tijd toegevoegd aan het klantenbestand.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On March 20, 2021, 7:48 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform