Terug

Coolblue : Valse beloften !

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

P. T.

Naar: Cool blue

15/11/2025

Coolblue voert reclame op hun site dat wanneer je voor 23:59 bestelt er ’s anderendaags geleverd wordt. Wanneer je echter in de voormiddag bestelt, dan blijkt dat niet meer te kloppen en wordt er sowieso een latere leveringsdatum opgelegd. Weinig probleem als je dat op voorhand weet en de tracking geeft details weer. Je denkt dus dat je alle info hebt om een verlofdag op te offeren. Maar … De tracking is echter fake en wanneer er iets misloopt kan je enkel via omwegen en na een robot op een chat terecht. Dat deed ik nadat het uiterste leveringsmoment meer dan één uur verstreken was. Ik kreeg een bericht dat de levering vertraagd was maar dat er zeker dezelfde dag zou geleverd worden. Nadat het leveringsmoment meer dan drie (3) overschreden was, nam ik terug contact. Na meer dan 5 minuten wachttijd, kregen we te horen dat de bezorger ons adres niet gevonden had niettegenstaande wij in het centrum van de gemeente wonen in een lange straat, achter de kerk. De bezorger zou ons ook niet hebben kunnen bereiken, maar helemaal geen voicemail noch gemiste oproepen op de twee Gsm-nummers, noch een bericht per email. Dus pure leugens ! We vroegen om dat ’s anderendaags te leveren wat geen probleem was volgens de medewerker en we ontvingen een link voor een nieuwe afspraak. Maar ’s anderendaags was niet mogelijk en het kon pas drie dagen later en mits extra betaling ! Alle vertrouwen weg en wij wensen te annuleren en elders bij een betrouwbare organisatie te kopen. Men is gewaarschuwd voor deze lokpraktijken …

Berichten (2)

Cool blue

Naar: P. T.

16/11/2025

Beste, Allereerst wil ik je heel erg bedanken voor de tijd die je hebt genomen om de klacht van de klant bij ons te melden. Namens het team van Coolblue ga ik aan de slag met je klacht. Bestelling 92895913 De meeste van onze bestellingen worden op tijd en correct geleverd. Soms kan er echter iets misgaan tijdens een levering. We staan altijd klaar om onze klanten te helpen volgens onze procedure. Mijn excuses voor het ongemak.Ik heb de gegevens bekeken en zie dat de klant zijn verzoek tot annulering al is verwerkt. Zodra de terugbetaling in behandeling is, ontvangt de klant een bevestigingsmail. Ik dank jullie voor jullie begrip! Met vriendelijke groet, Mei-Lan van Coolblue Backoffice medewerker Alles voor een glimlach Heb je een vraag? Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepagina Het beste Assortiment binnen jouw handbereik On November 15, 2025 at 10:00 :AM GMT+1 klachten@test-aankoop.be wrote:

P. T.

Naar: Cool blue

16/11/2025

Beste, Bedankt voor uw bericht. Er kan inderdaad altijd iets mis gaan maar dat is hier niet gebeurd ... Chauffeur beweert straat niet gevonden te hebben midden in centrum met straatnaambordje op de gevel van ons huis. Vervolgens beweren dat hij geprobeerd heeft om ons te contacteren is een leugen. Op de twee bij Coolblue beschikbare nummers is geen bericht gevonden noch een gemiste oproep. Het emailadres is evenmin gebruikt. Voor een nieuwe levering - veroorzaakt door incompetentie van bezorging - moesten we extra betalen. Belangrijk dat zoveel mogelijk potentiële klanten hiervan op de hoogte zijn. Beste groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform