Terug

Coolblue: Problemen bij oplossen schade tijdens levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: Cool blue

16/08/2023

Beste,Ik bestelde op 14 juli vanuit uw winkel in Gent een diepvries. Ter plaatse werd ons gezegd dat de diepvriezer gratis werd geleverd en geïnstalleerd.10 dagen voor levering en uitkijken. De dag zelf krijgen we te horen dat de diepvriezer niet kan gemonteerd worden omdat deze groter is dan 1m³.De leverdienst gaf me de keuze de diepvriezer te houden of terug te sturen. Ik besloot deze te houden, we zouden een lift laten komen. De leverdienst verplaatste de diepvriezer in de garage... Waar ze deze op mijn wagen hebben laten vallen.Ze gaven dat aan in hun app via de Coolblue telefoon. Ze zeiden dat een expert ging langskomen voor een expertise.Uiteindelijk wordt mij gevraagd door Coolblue of ik al offertes heb. Ik ga dan tijd steken in offertes: zowel bij de carrosserie als bij het bedrijf dat mijn lakbescherming heeft geplaatst.7 dagen na het sturen van de offerte en een reminder (na 5 dagen) krijg ik eindelijk nieuws. Nu verandert de procedure omdat het bedrag redelijk hoog is.Coolblue wilt nu een onafhankelijke expert dienst inschakelen (CED) om de schade te bekijken en te overleggen met mij. Het probleem is dat Coolblue enkel vergoedt wat in de expert's schaderapport staat, wat niet correct is.Als Coolblue twijfels heeft over de offerte, ik heb alle contactinformatie gegeven om deze te checken.Het is schandalig dat Coolblue het zo lang laat wachten, om uiteindelijk toch te discussieren. Het is al 3 weken bezig. De manier van handelen is altijd anders. Coolblue heeft de diepvriezer laten vallen op mijn wagen. Ik verwacht van hen dat deze wordt teruggebracht in de staat van voor de schade, dat is verplicht. Ik hebin mei lagen lakbescherming laten plaatsen op de wagen. Ik kan dit bewijzen maar in beide gevallen moet de wagen hersteld worden en moet de lakbescherming ook terug geplaatst worden op de plaats van de schade. Ze zijn verzekerd, ik begrijp niet waarom het zo lang en moeilijk is om dit op te lossen.Ik heb de procedure om via CED te gaan geweigerd. Die manier van werken en oplossen is niet correct. Dit was zondag, ik wacht nu op nieuws van Coolblue. Aan de telefoon werd gezegd dat ze tot 3 werkdagen kunnen nemen. De laatste keer waren het er 5.Ik heb ook de diepvriezer teruggestuurd. Ik had toen gekozen om deze op donderdag 27/07 te laten ophalen, uiteindelijk heeft Coolblue zaterdag 29/07 gepland. De zaterdag 29/07 15 minuten voor afhaaltijd word ik gebeld om te zeggen dat de vrachtwagen klaar is. Ik moest dan weer tijd steken in Coolblue bellen voor de volgende datum. De diepvriezer stond in de garage, niet zichtbaar van de straat. Maar de deur was geblokkeerd op open en met bouwverlof werd deze pas veel later hersteld. Een schande op vlak van organisatie.

Berichten (8)

Cool blue

Naar: M. H.

16/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: M. H.

16/08/2023

Hoi,Je bericht is veilig bij ons aangekomen! Onze Coolblue'ers doen er alles aan om je zo snel mogelijk antwoord te geven. We zijn op dit moment meer klanten aan het helpen dan normaal, daarom duurt het wat langer. Je krijgt binnen twee dagen reactie van ons. Met een glimlach,Coolblue

Cool blue

Naar: M. H.

17/08/2023

Beste,Bedankt voor jullie terugkoppeling.BezorgingEr was al een melding gemaakt bij onze dienst bezorging. Ik heb dit er nog aan toegevoegd. Momenteel heeft onze dienst bezorging door de drukte een doorlooptijd van 5 dagen. Ze bezorgen je zo vlug mogelijk een terugkoppeling.Alvast bedankt voor je geduld en begrip. Mocht je nog vragen hebben, dan zit ik voor je klaar.Met vriendelijke groet,Melissa van CoolblueKlantenservice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On August 16, 2023 at 9:29 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

M. H.

Naar: Cool blue

17/08/2023

Beste,Bedankt voor de update. Ik kijk uit jaar retour van jullie en een oplossing.Mvg,Mathieu HENAUX

Cool blue

Naar: M. H.

17/08/2023

Beste,Bedankt voor jullie terugkoppeling.BezorgingEr was al een melding gemaakt bij onze dienst bezorging. Ik heb dit er nog aan toegevoegd. Momenteel heeft onze dienst bezorging door de drukte een doorlooptijd van 5 dagen. Ze bezorgen je zo vlug mogelijk een terugkoppeling.Alvast bedankt voor je geduld en begrip. Mocht je nog vragen hebben, dan zit ik voor je klaar.Met vriendelijke groet,Melissa van CoolblueKlantenservice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On August 16, 2023 at 9:29 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

M. H.

Naar: Cool blue

17/08/2023

Beste,Bedankt voor de update. Ik kijk uit jaar retour van jullie en een oplossing.Mvg,Mathieu HENAUX

M. H.

Naar: Cool blue

15/09/2023

Beste,Expertise gedaan door CED en de hersteller. (CED werd ingeschakeld door mijn verzekering)Een ingebrekestelling gedateerd 04/09/2023 werd verzonden aan Coolblue.Vandaag (15/09/2023) heb ik mijn verzekering gecontacteerd, er is nog geen retour. Dit is zeer teleurstellend. De datum voor herstelling is al vastgelegd. Ik verwacht van Coolblue een snelle reactie.Er wordt later nog een datum vastgelegd voor het heraanleggen van de coating op het deel beschadigd door Coolblue (de voorbumper).Mvg,Mathieu HENAUX

Cool blue

Naar: M. H.

16/09/2023

Beste Mathieu,Hartelijk dank voor je melding. Ik heb je bestelling er meteen bijgenomen en zie inderdaad dat deze zaak al enige tijd aansleept, waarvoor onze excuses. Toen we vernamen dat er schade aan je wagen is ontstaan bij levering vroegen we je om een offerte. Het bedrag op deze offerte viel redelijk hoog, waarna we voorstelden om het onafhankelijk expertisebureau de schade te laten opmeten zodat ze het bedrag op je offerte konden aftoetsen met de aangebrachte schade. Dit is op zich niet uitzonderlijk, we willen uiteraard een correct schadebedrag vergoeden voor de ontstane schade. Hiermee ging je helaas niet akkoord, met de melding dat je wagen in de oorspronkelijke staat hersteld dient te worden op de kosten van Coolblue. Echter was dat net onze motivatie om het onafhankelijk expertisebureau CED in te schakelen om de kost van herstelling zo realistisch en correct mogelijk in te schatten zodat we de veroorzaakte schade volledig konden terugbetalen aan je. Onlangs ontvingen we een e-mail van KBC verzekeringen. Hierin werd een schadebedrag vermeld dat berekend werd door CED mobility in opdracht van KBC. De betalingsopdracht voor dit schadebedrag hebben we inmiddels doorgegeven aan onze financiele afdeling en zal eersaags worden overgemaakt aan KBC. Indien je nog vragen hebt, geef ons dan gerust een seintje. Met vriendelijke groet,Greg van CoolblueMedewerker backofficeBel: (+32) (0)3 808 27 00Borsbeeksebrug 28/5/5 2600 Berchem www.coolblue.be--- original message ---On September 15, 2023 at 10:06 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform