Terug

Coolblue heeft mij opgelicht en mijn handtekening vervalst

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. J.

Naar: Cool blue

14/09/2023

Ik had eerst de Playseat Trophy (een racestoel) gekocht op de website van Coolblue, maar ontdekte dat de monitor stand die erbij hoort en die ik via een andere website had gekocht niet in mijn kamer paste. Vervolgens heb ik de racestoel via Bpost teruggestuurd naar coolblue (PostNL had de racestoel geleverd). Ik had op de website aangegeven dat ik een andere racestoel in de plaats wou, de Next Level Racing F-GT Cockpit. Op de dag dat Coolblue die zou leveren met hun eigen leveringsdienst (16 augustus 2023) heeft mijn broertje niemand gezien of gehoord (ik was aan het slapen omdat ik 's nachts werk). Ik heb wel een leveringsbewijs ontvangen via mail waar niet mijn eigen handtekening op stond. Vervolgens contacteerde ik Coolblue om te vragen wat er precies was misgelopen. Zij vertelden me dat ze dit zouden onderzoeken maar dat dit wel 5 dagen zou duren. Omdat ik speciaal een week verlof had genomen om de racestoel op te zetten en te testen besloot ik om nog eens hetzelfde model te kopen en niet te wachten op het onderzoek. Ik was ervan overtuigd dat ik mijn geld terug zou krijgen omdat ik niets had ontvangen en een andere handtekening op het leveringsbewijs stond. Na een vertraging van een aantal dagen heb ik uiteindelijk de racestoel ontvangen (op het leveringsbewijs stond dit keer wel mijn eigen handtekening). Nog een aantal dagen later kreeg ik de volgende mail van Jessar, een backoffice employee van Coolblue:Dear Sem, Following the enquiry, I am sending you this email.I have just received feedback from the depot regarding the delivery of your parcel. My colleague informed me the following Via the GPS trip history, I see that the delivery driver stopped here for 5 minutes. Our delivery driver seems to remember having delivered everything this day.Hoping to have informed you sufficiently. Any further questions? Please do not hesitate to e-mail us.Kind regards,Jessar of CoolblueHierop heb ik geantwoord:Dag Jessar, En welk adres is dit dan? Want ik heb nooit iets ontvangen. De handtekening op het leveringsbewijs is ook niet van mij. Ik wil gewoon mijn geld terug. En liefst zo snel mogelijk want anders ga ik hier mee verder.Groeten,SemNa een aantal dagen kreeg ik de volgende mail van Jessar:Dear Sem, We recently launched a package investigation for your order.Investigation shows that your order did get delivered to you. For this reason, we will not provide you with a solution. The investigation is therefore hereby closed. We have also decided to exclude you from future purchases. You can no longer place an order with us. You can still contact us to claim warranty for previous purchases.I assume that this is sufficient information for you.Despite this conclusion, we wish you a good day.Kind regards,Jessar of CoolblueHierop heb ik geantwoord:Hi Jessar, I'm already on the phone with Testaankoop. You are nothing more than a bunch of thieves. I've paid you 1030 euros but I only reveived one chair of 515 euros, and this seems alright for you?My lawyers are going to contact you.Dus ik ben niet alleen 515 euro kwijt maar ik kan ook niets meer kopen op hun website. Ik ben al naar de politie geweest om een proces verbaal te laten opmaken. Zij hebben mij echter verteld dat zij alleen iets kunnen doen aan de strafrechterlijke overtreding (de vervalsing van mijn handtekening) en niet aan het feit dat ik 515 euro heb betaald voor een racestoel die ik nooit heb ontvangen. Daarvoor moest ik bij organisaties zoals jullie aankloppen. Dus ik zou het zeer op prijs stellen als jullie mij kunnen helpen mijn geld terug te krijgen en doen waarvoor jullie zijn opgericht: het beschermen van de de consument. Met vriendelijke groeten,Sem

Berichten (6)

Cool blue

Naar: S. J.

15/09/2023

Beste,We hebben je melding ontvangen en gaan deze situatie zo snel mogelijk de nodige aandacht geven. Op dit moment hebben we nog niet alle informatie om meteen inhoudelijk te reageren. Je hebt binnen 3 werkdagen een antwoord op je vragen, beloofd.Bedankt voor je geduld!Met vriendelijke groet,Robin van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 --- original message ---On September 14, 2023 at 7:57 :AM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

Cool blue

Naar: S. J.

18/09/2023

Beste, Wij hebben een uitgebreid onderzoek ingesteld naar de bezorging van je pakket, en op jouw verzoek hebben we de zaak herbekeken. Op basis van onze bevindingen hebben we helaas opnieuw geconcludeerd dat het hele pakket bij jou is afgeleverd. We hebben een getekend bewijs van aflevering en een verklaring van de bezorger. Hierdoor kunnen we je geen oplossing bieden, jammer genoeg. Het onderzoek wordt hierbij dan ook afgesloten.Ondanks deze conclusie wensen we je een fijne dag toe.Met vriendelijke groet,Noa van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach.Coolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On September 15, 2023 at 12:08 :PM GMT+2 geenglimlach@coolblue.be

S. J.

Naar: Cool blue

18/09/2023

En wie zijn handtekening staat er op dat getekend bewijs van aflevering? Of is dat niet belangrijk voor jullie, achterlijke clown?

Cool blue

Naar: S. J.

19/09/2023

Beste,Ik neem het vandaag van mijn collega over.Bestelling 74456507Wij hebben een grondig onderzoek ingesteld naar de levering van je pakket. Op basis van onze bevindingen zijn wij tot de conclusie gekomen dat het gehele pakket bij je is afgeleverd. Om deze reden zullen wij het pakket niet terugbetalen. Ter verduidelijking, alvorens een dergelijke beslissing te nemen is er een grondig onderzoek uitgevoerd, zowel intern als bij de door ons ingeschakelde bezorgdiensten. Daarnaast vraag ik je om de communicatie constructief te houden. Ik verzeker je dat we allen steeds ons uiterste best doen om je te helpen gepaard met de procedures die we moeten volgen.Ik dank je voor je begrip!Met vriendelijke groet,Mei-Lan van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlachCoolblue.beklantenservice@coolblue.beTel: 03 8082700 Over Coolblue Onze webshops Onze winkels Gratis verzending, ook terug. Voor 23.59 uur besteld, morgen in huis. Echte winkels. Om langs te komen. Algemene voorwaarden --- original message ---On September 18, 2023 at 3:46 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be

S. J.

Naar: Cool blue

19/09/2023

Haha grondig onderzoek... Dat onderzoek hebben jullie zelf gevoerd en kan totaal niet onafhankelijk en objectief genoemd worden. En kunnen jullie nu eindelijk eens mijn vraag beantwoorden: wie zijn handtekening staat er op het leveringsbewijs van de eerste racestoel (zie bijgevoegde documenten)? En als dit mijn handtekening is, wie zijn handtekening staat er dan op het leveringsbewijs van de tweede racestoel?

Cool blue

Naar: S. J.

20/09/2023

Beste,Hartelijk dank voor je mail.We blijven helaas bij de afwijzing. Wij hebben een grondig onderzoek uitgevoerd, en hebben een uitgebreide verklaring van de bezorger die het heeft geleverd. Ook hebben we een getekend bewijs van aflevering (zie bijlage). De klant had de zending dus zelf afgetekend, maar jammer genoeg blijft de klant aangeven niks te hebben afgetekend.Hopende jou hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd. Verder nog vragen? Aarzel dan niet om ons te mailen.Met vriendelijke groet,Jessar van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn CoolblueOf bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereikOn September 19, 2023 at 5:10 :PM GMT+2 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform