Op 29 april 2020 kocht ik bij Coolblue een Apple MacBook Pro 16 Touch Bar (2019) MVVJ2FN/A Space Gray voor hetbedrag van € 2.230,58 excl. btw. (factuurnummer 1150294702)Op 21 maart 2022 is deze als retour door jullie ontvangen. Deze vertoonde enkele verticale lijnen links in het schermen was toen nog onder garantie.Op 22 maart 2022 kreeg ik de melding: We hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen.Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur.Op 4 april kreeg ik volgende melding: De reparatie van je Apple MacBook Pro 16 Touch Bar (2019) MVVJ2FN/ASpace Gray met retournummer 6898203 valt helaas niet onder de garantie. De reparateur heeft het volgende defectgevonden: Toestel is opengemaakt en er missen schroeven. Ook was een kabel niet goed aangesloten.Ik heb voor alle duidelijkheid dit toestel nooit opengemaakt, het viel ten slotte nog onder garantie. Na telefonischcontact met een medewerker van Cool Blue werd besloten dat ik deze kost toch zelf moest dragen. In de hoop mijnproduct zo snel mogelijk terug te hebben heb ik het bedrag van €86,25 overgemaakt. Een week later bleek er nogniets aan mijn product gebeurd te zijn.Op 14 april heb ik uiteindelijk mijn laptop ontvangen, met nog meer lijnen in het scherm dan toen ik hem hadopgestuurd. Ik heb onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Coolblue. Zij hebben onmiddellijkeen nieuwe retour opgemaakt en een klacht ingediend. Enkele dagen later heb ik €86,25 terug gestort gekregen opmijn rekening. Op 19 april kreeg ik dan volgende melding: Wat we hebben ontvangen:Apple MacBook Pro 16 Touch Bar (2019) MVVJ2FN/A Space GrayWe hebben je product onderzocht en besloten een specialist in te schakelen. Vandaag zal je product wordendoorgestuurd naar een erkende reparateur.Om dan op 2 mei volgende melding te krijgen: De reparatie van je Apple MacBook Pro 16 Touch Bar (2019)MVVJ2FN/A Space Gray met retournummer 6983068 valt helaas niet onder de garantie. De reparateur heeft hetvolgende defect gevonden:Er is aan het toestel gesleuteld door derden. Er er ontbraken schroeven, er zaten schroeven op de verkeerde plek. Dereparatie kost bedraagt €933,4. En dit nadat de laptop rechtstreeks terugkwam van de hersteldienst van Coolblue kwam.Nogmaals, ik heb dit toestel nooit opengemaakt.Uit de mails daaropvolgend van de klantendienst van Coolblue blijkt dat iedereen het “oprecht jammer” vindt en dat de situatieniet goed is aangepakt, maar ik zou uiteindelijk toch moeten opdraaien voor de kosten. Op dit moment ben ik mijngarantie kwijt omdat de laptop ergens tussen 21 en 2 mei is opengehaald. Ik vind het niet correct dat Coolblue de schuld bij mij legt. Ondertussen ben ik bijna 2 maand mijn belangrijkste werkinstrument kwijt en heb ik al veelkosten moeten maken om dit op te vangen.Ik heb via een aangetekend schrijven Coolblue de optie geven om ofwel de herstel kosten van de laptop volledig op zich te nemen, of mij een nieuw toestel te bezorgen.Als antwoord op de brief kreeg ik dat ze de kost niet op hun kunnen nemen omdat de fout bij het openmaken van het toestel door een derde partij lag. Ik ben de enige die de laptop ooit in bezit heb gehad en heb deze nooit opengehaald. De stellingname van Coolblue (het toestel is opengemaakt voordat hun hersteldienst het toestel de eerste keer ontving) is gebaseerd op niets, en kan ook niet bewezen worden door Coolblue.Coolblue wil de fout van de Coolblue hersteldienst niet toegeven, en de gevolgen afschuiven op de koper.Het enige dat ik wens is dat Coolblue de betaling van de herstelling op zich neemt en mij garantie geeft op deze herstelling, want op dit moment is mijn vertrouwen in de hersteldienst ver zoek. De kosten die ik heb moeten maken (huur toestel, aankoop tweede toestel, aangetekend schrijven,...) om deze periode van bijna 8 weken te overbruggen laat ik dan nog achterwege.