Terug

Controle van uitgaven in NOK onmogelijk

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. C.

Naar: Argenta Bank

30/06/2024

Beste, Ik was recent in Noorwegen en gebruikte mijn bankkaart af en toe. De uittreksels tonen echter enkel bedragen in EURO met geen enkele vermelding van de betaald som in NOK. Hoe moet ik dan die uitgaven controleren? Toen ik dat opmerkte bij de bank kreeg ik volgend antwoord: "De gevraagde rekeningen zijn afgesloten. Wat betreft de wisselkoers bij betalingen met een debetkaart kan je inderdaad geen detail vinden op het uittreksel maar de info over de kosten en de toegepaste wisselkoers vind je op de tarieflijst. (zie bijlage). De uitgebreide tarieflijst vind je op de website." Samengevat: geen transparantie en "zoek het zelf maar uit". Mag ik echt niet weten hoeveel ik betaalde in NOK, welke wisselkoers en welke kosten? Waarom niet? Mvg TC


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform