Geachte heer/mevrouw,
Ik schrijf u om mijn bezorgdheid en frustratie te uiten over de aanhoudende problemen met mijn elektriciteitsmeter en het gebrek aan transparantie in de communicatie van Fluvius.
Hier zijn de details van mijn situatie:
Problemen met de Elektriciteitsmeter:
Sinds enige tijd heb ik onverklaarbaar hoog elektriciteitsverbruik waargenomen, wat veel hoger is dan mijn normale verbruik.
Dit verbruik is ongewoon hoog, zelfs zonder grote energieverbruikers zoals een elektrische auto. Ik gebruik alleen de gebruikelijke huishoudelijke apparaten.
Een erkende elektricien heeft vastgesteld dat de elektriciteitsmeter mogelijk defect is.
Gebrek aan Transparantie:
Fluvius heeft mij telefonisch en per e-mail gecontacteerd om een afspraak te maken voor de controle en mogelijke vervanging van de meter.
Ik heb echter geen informatie ontvangen over wie de oude meter zal controleren, de kwalificaties van de technieker, of de eventuele kosten verbonden aan deze controle.
Communicatie van Fluvius:
Fluvius heeft mij meermaals proberen te bereiken om een afspraak in te plannen, maar de communicatie is onvoldoende transparant.
Er is geen duidelijke uitleg gegeven over het proces of de kosten, wat voor mij zeer frustrerend is.
Hoger Elektriciteitsverbruik:
Mijn elektriciteitsverbruik is aanzienlijk hoger dan normaal, zonder dat er een duidelijke reden voor is.
Ik heb geen extra energieverbruikers in huis die dit verbruik zouden kunnen verklaren.
Ik verzoek Test Aankoop dringend om namens mij in te grijpen en deze zaak op te lossen. Ik heb vertrouwen in uw vermogen om dit probleem effectief aan te pakken en ervoor te zorgen dat Fluvius transparant is in hun communicatie en acties.
Ik voeg hierbij de correspondentie met Fluvius ter referentie:
Van: nazorg.limburgnoord@fluvius.be
Verzonden: Mon, Jun 3 at 12:24 PM
Onderwerp: Verzoek om controle elektriciteitsmeter
Geachte,
Wij hebben u meermaals getracht te bereiken om een afspraak te maken om de elektriciteitsmeter na te kijken en indien nodig te vervangen.
Zou u ons kunnen terugbellen op het nr 078 35 35 34 teneinde een afspraak in te plannen?
Alvast bedankt.
Van: nazorg.limburgnoord@fluvius.be
Verzonden: Tue, Apr 16, 2024 at 03:17:49 PM GMT+2
Onderwerp: Herstelling van defecte elektriciteitsmeter
Beste,
Betreft de herstelling van defecte elektriciteitsmeter op bovenstaand adres.
Eerder ontvangen meterstanden doen ons vermoeden dat uw elektriciteitsmeter defect is. Het dagverbruik is op één jaar vertienvoudigd.
Mogen wij u daarom vriendelijk verzoeken om contact met ons op te nemen zodat een afspraak voor controle/herstelling ter plaatse kan worden vastgelegd? U kan ons elke werkdag bereiken op het nummer 078/35.35.34 en dit tijdens de kantooruren van 8u tot 16u.
A.d.h.v. uw meldingsnummer (terug te vinden in het onderwerp) of uw adres kan uw dossier snel worden opgepikt.
Het bezoek van onze technieker is uiteraard kosteloos voor u als netgebruiker. Indien wordt vastgesteld dat de teller effectief defect is, zorgen wij na de herstelling ook voor een herberekening van uw verbruik. Deze wordt automatisch doorgestuurd richting betrokken leverancier.
Afspraken kunnen als volgt worden ingepland:
In de loop van de voormiddag (tussen 8u00 en 12u)
In de loop van de namiddag (tussen 12u30 en 15u30)
De dag van het bezoek kan er ook steeds verwittigd worden wanneer onderweg op het door u doorgegeven telefoonnummer.
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
Lavinia
Ik zie uw reactie en de spoedige oplossing van deze situatie met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Lavinia