Beste ,
Ik ben sinds een geruime tijd klant bij Helan huishoudhulp met een vaste poetsdame. Ik betaal al van in het begin een “extra driemaandelijkse bijdrage” die contractueel werd bepaald . Een tijdje geleden werd deze bijdrage maar liefst meer dan de helft duurder . Toen ik om uitleg vroeg kreeg ik enkel het antwoord dat hiervoor een mail werd uitgestuurd dat de algemene voorwaarden werden aangepast op dit vlak . Na herhaaldelijk bellen en mailen heb ik dan toch mijn contract en de alg vw ontvangen en hen netjes de vraag gesteld of ze mij konden aantonen waar dit stond of waar ik mijn goedkeuring gaf om deze “bijdrage “ zomaar aanzienlijk te verhogen . Weer hetzelfde antwoord , er zijn nieuwe algemene voorwaarden … vandaag kreeg ik hier bovenop op mijn voicemail dat de samenwerking per direct zou worden stopgezet , wat ook contractueel bepaald is met 4 weken opzegtermijn en aan de hand van een aangetekend schrijven zowel voor Helan als voor mij . Het lijkt mij dus dat Helan eenzijdig blijkbaar dit zomaar kan doen terwijl wij contractueel beiden gebonden zijn ? Ik zie hier een vorige klacht waar zij schadevergoeding eisen per niet gewerkt uur van hun poetshulp , dan eis ik ook schadevergoeding wegens niet naleving contract .