Beste,In november is er iemand langsgekomen om een vergelijking te doen van proximus, ik zat toen bij Telenet , ik was al jaren klant bij Telenet , maar de prijzen werden steeds maar de hoogte in gegaan en Proximus kon mij dezelfde diensten aanbieden voor een stuk goedkoper, mijn vriend is een gamer dus heb ik ook eerst gevraagd of internet hetzelfde blijft aangezien dat als dit niet het geval is ik dan niet kan veranderen , want dat is 1 van de vereisten ,ze verzekerde mij dat dit zeker hetzelfde zou zijn en zelf nog beter dat er overal fiber is en daardoor nog beter zou werken. Dus waagde ik de stap om over te stappen , er was ook een actie dat als je overstapt je een tv,laptop,tablet of een Playstation 5 kon nemen , ik koos voor de tv met dat die van ons toevallig ook een paar dagen ervoor het heeft opgegeven. Ze zei dat ze nog gingen bellen om een afspraak met de technieker te krijgen . De volgende dag kreeg ik inderdaad een telefoontje voor een afspraak met de technieker, die kwam op 2 december 2023 langs , die man is hier bezig geweest van 16h tot 21h om te installeren , waaruit blijkt dat onze kabel voor de deur kapot is en we geen internet of televisie hadden , gij ging dit ook noteren zodat ze op de hoogte waren dat die kabel moest worden gemaakt, op 9ndecember had ik een afspraak met een andere technieker voor de kabel , die persoon heeft zijn kat gestuurd (er heeft hier de hele dag iemand gewacht ) en het was ook midden examens dus de kinderen waren ook thuis in de middag maar konden niet leren via hun laptop aangezien er geen internet of wifi was ,dus moet ik hun 4g delen met hun laptop om toch iets te kunnen studeren. Rond 14h30 kreeg ik een mailtje van Proximus dat de technieker was langsgeweest maar niemand aanwezig was thuis , ik heb onmiddelijk gebeld naar Proximus en laten weten dat dit niet klopt aangezien er meerdere personen thuis waren en ze op de hoogte waren dat er iemand ging komen. Ze zeiden dat het spijtig was en ze een nieuwe afspraak gingen vastleggen een week half later pas waren bijna eind december kwam er iemand langs , hij deed testen en daaruit bleek dat hij ons ook niet verder kon helpen er moest een lasser langskomen voor de kabel buiten , die persoon vertelde mij ook dat de installatie in principe niet mocht doorgaan doordat het niet ging werken. Nu ja het was gebeurd dus veel konden we niet meer veranderen,hij zei dat hij het ging doorgeven dat er een lasser moest langskomen om het te vermaken , zogezegd zo gedaan begin januari had ik nog niks gehoord dus besloot ik zelf eens te bellen naar Proximus , ondertussen was onze buur ook zonder internet gevallen dus hadden ze ook gebeld , aan de telefoon vertelden ze mij dat ze op de hoogte waren en dat de lasser mij ging contacteren wanneer hij zou komen maar dat het wel nog een tijdje zou duren (er zijn er heel weinig die dat doen). Nu deze week is de lasser langsgeweest op woensdag 31/02/2024 bij de buren ,donderdag 01/02/2024 voor onze deur en vrijdag 02/02/2024 op de hoek van de straat .ik vroeg aan de lasser of hij weet waarom die kabels snel kapot gingen aangezien fiber recentelijk is en die zei me dat we geen fiber liggen hebben in de straat dat dit nog hele oude kabels waren en die echt aan vernieuwing toe zijn. Maar hij heeft die zo goed als mogelijk vermaakt zodat we toch terug een beetje internet hadden (internet die verdeeld word met de straat zodat iedereen wat internet heeft. Vrijdag 02/02/2024 wilde mijn vriend gamen en het ging niet het internet was veel te traag we kregen met moeite internet binnen, hij razend omdat het nog steeds niet werkte dus belde ik terug naar Proximus de medewerker wist me te vertellen dat ze niet verder kon helpen ik vroeg of er ook fiber komt in de straat maar ze zei dat dit niet het geval ging zijn toch zeker het eerste jaar niet. Ik zei haar dat ik iedere maand betaalde voor het grootste pak en met de grootste snelheid van internet en in kreeg daarop te horen ja mevrouw meer kunnen we niet doen dan zei ik dat ik terug overstap naar Telenet en zei ze dat de tv restaankoop zou worden aangerekend omdat we vroegtijdig opzeggen , ik zei dat ik daar niet aan kon doen dat ze de contractuele diensten die ze beloofden niet kunnen nakomen en ik daardoor niet in fout was maar hun en zei ze ja dan zou ik ook kijken om over te stappen want we kunnen geen zwaarder internet aanbieden door de kabel die er ligt . Ondertussen betaal ik al iedere maand voor de diensten die mij niet zijn aangeboden, ik heb dan ook contact gehad voor compensatie te kunnen krijgen en daar kreeg ik dan te horen dat ze mij niet konden helpen enkel maar wanneer het probleem zou opgelost zijn , maar ze kunnen het niet oplossen . De juridische dienst van test aankoop heeft mij gezegd dat ik dit aangetekend moest versturen met de post (hele lieve dame en goeie hulp) maar ik vind nergens het adres enkel via een forum kan ik klacht beschrijven of via de mail maar daar kreeg ik geen gehoor op. Ik laat dit niet zo