Terug

contractopzegging Basic Fit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Basic-Fit

04/01/2021

Beste Op 10/01/2020 startte ik een lidmaatschap bij Basic Fit. Het comfort pakket, dit betekent dat ik pas na een jaar kan opzeggen. Ik kreeg 2 maanden gratis sport aangeboden. Op mijn contract staat duidelijk dat de einddatum 05/03/2021 is. Op de algemene voorwaarden staat : a. Indien je een overeenkomst bent aangegaan voor de duur van een jaar, kun je deze uiterlijk 4 weken voor het einde van de looptijd opzeggen. Indien je dat niet doet, wordt de overeenkomst verlengd voor onbepaalde tijd en is vervolgens op ieder moment zonder vergoeding opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste 4 weken die ingaat op de eerste dag van de eerstvolgende 4-wekelijkse betaaltermijn.Dit betekent in se dat ik op 05/02/2021 mijn opzeg mag indienen. Ik wou het toch even navragen om mezelf niet in een lastig parket te begeven. Vooreerst: geen enkel telefoonnummer van een klantendienst te bespeuren. op de website krijg ik steeds een vervelende robot die dezelfde vraag blijft herhalen als ik typ dat ik de klantendienst wil spreken. Of iemand fysiek wil spreken. Ik stuur dan maar naar de facebook van Basic Fit. Ik word te woord gestaan door ene Thomas. Hij meldt mij dat ik pas kan opzeggen vanaf 14/04/2021. Ik ben nu nog meer in de war. Want, als ik pas opzeg op 14/04 hebben jullie mijn contract al stilzwijgend verlengd gezien het letterlijk op mijn contract vermeld staat dat de einddatum van mijn contract 05/03/2021 is. Thomas beweert dat gezien het lidmaatschap werd bevroren (Ik weet van niets) dat zij eenzijdig een geschreven contract van een jaar zelf mogen aanpassen en verlengen omdat het voor hen beter uitkomt. Dan beweert Thomas dat ik niet heb betaald voor de maanden dat het centrum is gesloten. Ik heb betaald : jan 2020 betaaldfeb en maart gratis (promo)april betaaldmei ? juni betaald juli 2x betaald (maar Thomas beweert dat ik heb betaald voor juni en dan voor augustus, vandaar 2 maal afgetrokken, echter: )augustus betaaldseptember betaaldoktober betaaldnovember betaaldThomas deelde volgende mee nadat ik de afschriften via messenger stuurde: Ik kan je helaas niet anders informeren dan in mijn vorige bericht. Zoals ook te zien op je screenshots heeft er een betaling plaatsgevonden op 9-4-2020 en daarna pas op 22-6-2020. Op 1-7-2020 heb je betaald voor de periode van 26-6-2020 tot en met 23-7-2020. Op 24-7-2020 heb je betaald voor de periode van 24-7-2020 tot en met 20-8-2020. Omdat de betalingen per 4 weken plaatsvinden, dus 28 dagen, en niet per maand kan het voorkomen dat je twee keer in een maand betaald. Met andere woorden heb ik mei WEL betaald door de betaling die op 22 juni werd gedaan. Ik wil graag mijn contract opzeggen op 05/02/2021. dit is 4 weken voor einde contract en dus geldig. Men kan geen geschreven contracten zomaar laten opschuiven omdat er overmacht was. Indien ik niet opzeg voor 05/03/2021 stelen jullie nog 2 maanden extra lidgeld. Ja een ander woord kan ik niet vinden buiten dat het oneerlijke praktijken zijn. Als ik alles volg op mijn contract, en volgens de voorwaarden mag ik dit opzeggen op 05/02/2021. Ofja, ik moet wellicht opletten en 28 dagen tellen of anders word ik daar nog op gepakt. Graag een helder, duidelijk en legaal antwoord. Ik vraag meermaals contact gegevens maar ontvang er geen. Met vriendelijke groeten Lina Subasi

Berichten (1)

Basic-Fit

Naar: L. S.

06/01/2021

Beste Lina,Bedankt voor het bekend maken van je klacht, wij waarderen dit enorm!Ik zie dat jij had gekozen voor de corona-compensatie: upgrade naar Premium met Yanga. Ook voor de tweede sluiting wordt je gecompenseerd. Hier is automatisch bij alle lidmaatschappen een bevriezing toegepast.Het bevriezen van het lidmaatschap houdt in dat je niet betaalt voor de periode dat de clubs gesloten zijn. De periode dat het lidmaatschap is bevroren, vanaf de sluiting van de club tot aan de heropening, wordt toegevoegd aan het einde van je lidmaatschap. De automatische incasso die al is gemaakt voor de periode na sluiting van de club wordt automatisch als tegoed toegevoegd aan je lidmaatschap.De minimale duur van je contract is en blijft 52 weken. Je lidmaatschap wordt na een jaar automatisch stopgezet. Deze is dus niet stilzwijgend verlengd. De einddatum van je contract is wel later, namelijk: 12-4-2021.Verder blijven inderdaad de Algemene Voorwaarden gelden. Bij ons heb je de mogelijkheid om je eigen contract te kiezen denk hierbij aan jaarlijks of met een verbintenis van een 4-weekse periode, met daarbij verschillende betaalmogelijkheden. Als ik de situatie bekijk, bemerk ik dat dit een jaarcontract betreft.Jaarcontracten kunnen niet vroegtijdig worden beëindigd, tenzij, volgens onze Algemene Voorwaarden, er sprake is van ziekte of verhuizing.Als je de opzegging hebt ingediend, wordt het lidmaatschap, wanneer in minimale contractperiode, per eerst mogelijke datum beëindigd, anders met inachtneming van de opzegtermijn van een betaalinterval.Graag bied ik je mijn excuses aan voor het ongemak. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik dat uiteraard graag!Met sportieve groet,NadiaCustomer SupportBasic-Fitref:_00D24fJbb._5005ICYYfV:refT2410.1


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform