Terug

Contractbreuk

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. G.

Naar: Proximus

19/02/2021

Beste, Ik ben echt niet te spreken over de service van Proximus. 12 december 2020 sluiten we een contract af bij jullie met de garantie dat er mogelijkheid was tot aansluiting. Ook konden we gebruik maken van de toenmalige actie namelijk Samsung TV UE50TU7190 voor de prijs van 69 euro. Na jarenlang trouwe klant te zijn bij Orange schakelen we over naar Proximus vanwege de mooie eindejaarsactie, maar vanaf toen zijn we door de hel gegaan. 14 december krijgen wij doodleuk een mail dat er nog werken uit te voeren zijn in de straat om de aansluiting in orde te maken(werken gepland 10 januari). Even een domper op de feestvreugde, maar na enig overleg hebben we onbeperkt mobiel internet verkregen via onze gsm voor een maand. Op dat moment kon ik er nog begrip voor opbrengen, missen is menselijk. Dit was probleem nummer 1 10 januari was een zondag, dus bellen wij 11 januari de maandag of de werken intussen ok zijn. Bij telefonisch contact wist niemand van iets en kon er niemand ons wat meer vertellen over die werken. Na enkele dagen bellen bleek dat de werken vertraging hadden opgelopen. Het gevolg hiervan was dat onze terrabyte mobiele data verliep op 15 januari. Daardoor zaten we volledig zonder internet in onze nieuwbouwwoning. Dit is probleem nummer 2 Hierna heeft mijn vrouw meer dan 4 uren nonstop zitten bellen naar de klantendienst om haar verhaal te doen. Enerzijds was het vervelend dat die werken vertraging hadden. Dat Proximus zelf daar niet meteen iets aan kan doen kan ik begrijpen gezien het externe firma's zijn voor deze werken. Het enige wat wij verwachtten op dat moment was een heractivering van de terrabyte mobiele data op onze smartphone. Uren hebben we aan de lijn moeten hangen en niemand kon ons helpen. De heractivering was onmogelijk zeiden ze. We begrepen er niets van, nu een week later was die terrabyte dan toch ineens geactiveerd. Dat was uiteindelijk op 29 januari. Wat betekent dat we uiteindelijk door deze grap opnieuw 2 weken volledig zonder internet zaten. Dit is probleem nummer 3 Nu uiteindelijk is er een datum ingepland voor definitieve aansluiting. Dat zou 23 februari zijn. Echter vonden we het vreemd dat we niets meer gehoord hadden omtrent de actie van de Televisie voor 69 euro. Na verder informeren blijkt dat wij nu ineens hier geen recht meer op hebben als consument. Wat een circus is dat hier ? 12 december sluiten we een contract op waar alle producten en voorwaarden op vermeld staan. Nu komen jullie de beloftes niet na, voor mij is dat contractbreuk. Jullie bieden nu ineens een compensatie aan van 69 euro, dit is niet in verhouding tot wat we anders in de plaats kregen. Als ik deze televisie als particulier aankoop in dergelijke electronica zaak betaal ik hiervoor 499 euro. Nu bij jullie was de actie televisie voor 69 euro. Voor mij is dat uiteindelijk een profijt van 430 euro. Nu komen jullie af met een compensatie van 69 euro wat absurd is. Ik betreur het ten zeerste dat duizenden gezinnen hebben kunnen gebruik maken van deze actie en de overschakeling vlot verlopen is. Wij zitten hier al meer dan 2 maanden zonder internet door jullie die de belofte niet hebben kunnen waarmaken. Nu bekopen we dat nog eens extra doordat deze actie vervalt. Dit is uiteindelijk probleem nummer 4. De problemen die we met Proximus meemaken nemen alleen maar toe, ondanks we nog maar 2 maand klant zijn. Dit is jullie laatste kans om dit probleem recht te trekken. Wij wensen die televisie aan 69 euro zoals afgesproken. Als dit echter niet mogelijk is wensen wij de samenwerking volledig stop te zetten en schakelen wij terug over naar onze vertrouwde Orange. Ergens hoop ik dat het niet nodig zal zijn want er is nu eindelijk licht aan het einde van de tunnel, anderzijds moet u begrijpen dat dergelijke toestanden niet te tolereren zijn. Wij zijn zelf ook zelfstandig en moeten onze iedere dag inzetten om onze klanten tevreden te houden. Ergens verwacht ik van een bedrijf als Proximus ook enige goodwill. Graag tijdig respons want de aansluiting is gepland voor 23 februari, kunnen wij morgen hier meer van weten? mvg Sander Goderis 0496 94 40 98

Berichten (1)

Proximus

Naar: S. G.

24/02/2021

Beste,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail vanzijn/haar GSM, en bevestigd via mail.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,naamHet Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartMet vriendelijke groeten,Het Proximus-teamProximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:192974644907]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform