Terug

Contractbreuk en laattijdige communicatie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. L.

Naar: ELEGANT

26/06/2023

Beste, op 23 juni ontving ik een mail van Elegant waarin staat dat ik vanaf 1 juli geen recht meer heb op het sociaal tarief. Ik word dan automatisch overgeschakeld op een variabel tarief. Nochtans tekende ik in maart 2021 in op een vast contract gedurende 3 jaar en welk eindigt in maart 2024. Na telefonisch contact blijkt dat dit contract eenzijdig werd stopgezet door Elegant. Dit, zonder enige communicatie naar mij toe. Ik heb nu 5 dagen tijd om een nieuwe provider te zoeken, of ongeveer het dubbele te betalen. Deze communicatie komt grandioos te laat naar mijn mening.Als ik goed ben geïnformeerd, dient Elegant me het goedkoopste tarief op de markt voor te stellen.Dit is ook niet gebeurd, daar ik op Mijn energie een goedkoper contract vond. Mijn vraag is of dit allemaal zomaar kan en of ik hier kan tegenin gaan of enige compensatie kan vragen. - eenzijdige contractbreuk zonder enige communicatie naar de klant.- laattijdige communicatie ivm overschakeling.- niet het goedkoopste tarief voorgesteld.Alvast bedankt en met vriendelijke groeten.Vannessa Laceur


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform