Beste,Ik had een vast contract bij jullie tot begin december 2023.Normaal gezien moet de leverancier de klant 30 dagen op voorhand op de hoogte brengen dat het contract afloopt en dat er de volgende maand een ander en dus duurder tarief wordt toegepast. Het verschil is bij 32 cent per M3. Dit is een verhoging van bijna 100 euro bij een wintermaand.Dit is echter niet gebeurd. Zodoende heeft de de tijd om te vermijden dat hij een hoger tarief betaalt als er andere alternatieven op de markt zijn. Gezien we nu in de winter zijn is dat extra vervelend.Ik vraag luminus dan ook voor deze wettelijke periode van 30 dagen de oude tarieven nog toe te passen.Dit betekent dat voor de periode van 6 december 23 tot en met 16 januari 24 de oude tarief nog van toepassing zijn. Ik werd pas via de facturatie op de hoogte gebracht op 16 januari 24 dat de nieuwe tarieven op 6 december 23 in gang traden. Bij alle eerdere contracten is dat zo toegepast en ik zie niet waarom het nu anders zou lopen.Dus gelieve voor de huidige factuur van december 23 en de toekomstige van januari 24 en februari 24 de nodige aanpassingen te willen doen. Vanaf 17 januari stap ik over naar een ander contract. Luminis meldt me pas 41 dagen na einde contract dat er nieuwe tarieven zijn : dit samengeteld met de 30 dagen op voorhand betekent dat 70 dagen het nieuwe tarief moet betalen en dat is niet wettelijk.Gelieve mij dit ook via dit schrijven te willen bevestigen. Ik denk dat een grote speler zoals luminus zich zeker aan deze regels zal houden. Wij moeten ook een vooropzeg van 30 dagen respecteren.Met vriendelijke groeten,GuyPS -Bijgevoegd vindt u de mails ontvangen luminus (ZONDER de verwittiging dat het contract afloopt)-Factuur van de maand december waarbij vanaf 6 december een prijsverhoging wordt doorgevoerd van ,032 € per Kwh (2633Kwh)