Beste,Ik moet binnenkort mijn energiecontract vernieuwen, en ging op de website van Engie op zoek naar de verschillende formules en bijhorende prijzen.Mijn oog viel op het tarief met de naam Direct, dat goedkopere vaste kosten en tarieven belooft, omdat er met dat contract geen gebruik kan gemaakt worden van de offline klantendienst. Dat is op zich geen probleem, aangezien de online klantenruimte voor mij ruim voldoende is.Na inloggen in mijn klantenruimte en te kiezen voor contract wijzigen, kreeg ik de vraag hoe ik mijn woning verwarm. Na de keuze te maken voor gas, kreeg ik plots de keuze uit twee formules, namelijk Easy en Flow, maar de optie Direct kan ik op geen enkele manier selecteren. Ik dacht meteen dat ik iets verkeerd moest gedaan hebben, en doorliep de stappen opnieuw, maar weer kreeg ik enkel die 2 voorstellen. Ik besloot verder op onderzoek te gaan op de website, en andere combinaties in te voeren. Maar ook dan was er geen spoor van het Direct tarief. Als laatste optie dacht ik eraan dat dit misschien enkel een keuze was voor nieuwe klanten? Dus deed ik me stiekem voor als nieuwe klant, maar ook nu kreeg ik enkel de opties Easy en Flow voorgeschoteld. Ik probeerde contact op te nemen met de klantendienst, maar daar kreeg ik tot op heden nog geen antwoord. Wat ergens wel begrijpelijk is, aangezien ik vermoed dat vele mensen met vragen en zorgen zitten omtrent hun energiecontract.