Beste, Begin Oktober zette ik mijn contract stop bij Eneco en leek het voordelig om over te stappen naar Engie. Ik deed dit op datum van 4/10. Ik zette mijn contract bij eneco dan ook stop en vroeg een contract aan bij Engie. In de daaropvolgende dagen (op 13/10) contacteerde eneco mij waarom ik veranderd was van leverancier. Ik gaf hen mee dat ik mijn tussentijdse factuur omhoog zag gaan via My Eneco van 88 euro naar 231 euro per maand. Omdat ik nergens een contract kon terugvinden (niet op papier, niet online en niet in mail) ging ik ervan uit dat ik een contract had met variabele tarieven omdat ze mijn voorschotfactuur zo de hoogte in joegen. Bij eneco vertelden ze mij in datzelfde telefoongesprek dat ik wel degelijk een vast contract had van de zomer van 2020 tot de zomer van 2023 en dat ik dus zeer voordelige en vaste tariefkaarten had. Met deze info en met de hulp van eneco heb ik bij engie een aanvraag ingediend om mijn offerte tot contract te annuleren. Dit kan steeds gratis en zonder reden binnen de 14 dagen. Ik heb dit ook aangevraagd binnen de 14 dagen en hier heb ik ook bewijs van op email. Ik vroeg dit aan bij Engie op 13/10 en kreeg ook een ontvangstmail van engie + dossiernummer. Eneco had beloofd mij op de hoogte te brengen wanneer ze mij terug overnamen in de daaropvolgende dagen en dat dit geen probleem ging zijn. Jammer genoeg hoorde we hier niets van en zijn we na 2 dagen zelf beginnen bellen naar zowel engie als eneco waar ze ons van het kastje naar de muur gestuurd hebben en valse beloftes hebben gemaakt. Ze maakten opnieuw beloftes dat ze dit dossier hogerop gingen sturen en er snel werk van gingen maken en beloofden dat het in orde ging komen vanuit Eneco. Opnieuw gingen ze mij diezelfde week nog contacteren, maar weer niets gehoord. Engie daarentegen gaf tegenstrijdige berichten en deden er ook niets aan toen ik telefonisch contact nam en aangaf dat ik binnen de 14 dagen aanvraag gedaan had tot annulatie van mijn contract! Op 29/10 ontving ik via mail een bericht van eneco. Dat ik op 23/10 was overgenomen door Engie, maar dat ik op 24/10 weer klant ging worden bij Eneco. Ik zou een tussentijdse factuur ontvangen van eneco en voor die enkele dag dat Engie mij energie leverde zou ik niets moeten betalen. Alles leek dus in orde. Tot ik gisteren een mail kreeg van Engie dat ze mijn aanvraag tot herroepen van annulatie van het contract niet kunnen toepassen omdat ik reeds klant ben bij engie. Dit is een mail meer dan een maand na aanvraag! Plus ik was op tijd met de aanvraag tot annulatie dus lijk ik toch in mijn recht volgens mij? Ik belde hierop naar fluvius, zij vertelden mij dat ik inderdaad geregistreerd sta als klant bij engie vanaf 23/10. Ik belde opnieuw naar eneco, ik probeerde mijn verhaal uit te leggen naar een dame maar die had geen gehoor hiernaar en kon me niet helpen. Toen ik meermaals vroeg om iemand anders aan de lijn te krijgen die me wel kan helpen heeft deze dame de telefoon neergelegd. Ik belde opnieuw naar eneco en kreeg een andere werknemer te pakken. Hij vertelde mij dat ik reeds opnieuw klant ben bij Eneco maar dat mijn energie door Engie wordt aangeleverd voorlopig en dat ze mij eind november terug over gingen nemen. Dit ging nu niet door een update van de systemen. Wat ik niet begrijp. Ik ben klant bij eneco, mijn contract loopt daar verder, maar mij energie wordt geleverd door Engie en zij gaan mij ook een factuur sturen hiervoor met dus veel hogere tarieven dan eneco! Dit wisten ze mij bij eneco te vertellen gisteren. Daarnaast heb ik een slotfactuur + een correctie gekregen van eneco die ik moet betalen terwijl mij doorgegeven was dat ik een tussentijdse afrekening ging krijgen. Ze vertelden mij dat ze gingen werken met terugwerkende kracht, maar ze konden niet vertellen wat dit inhoudelijk inhield. Hij zei dan maar uit de losse pols dat ze mij een korting gingen geven van 40 euro op mijn volgende factuur. Dit betekent dus zo goed als toegeven dat ze in de fout zijn? Zowel eneco als engie stellen mij enorm teleur en hebben ons van het kastje naar de muur gestuurd. Elk een valse beloftes gemaakt. Wij als burger waren steeds correct en zijn allesbehalve nalatig geweest want we hebben genoeg getelefoneerd en gemaild toen we niets hoorden na hun beloftes. Dit is een fout van beide energieleveranciers en wij als burger zijn hier weer de dupe van... Dit heeft ons ook al zeer veel tijd gekost en onzekerheid + frustraties. Hopend dat jullie mij kunnen helpen. Zoals ik zei heb ik alles op mail. Als jullie dit nodig hebben kunnen jullie mij steeds contacteren. Hopend snel iets te horen van jullie! Alvast bedankt.