Terug

Contract onderhoud ketel

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. H.

Naar: Luminus

28/09/2021

GeachteHet betreft een contract voor het onderhoud van een ketel waarvoor wij geen enkele overeenkomst hebben gemaakt met Luminus.Mijn eerste klacht over dit probleem dateert van 15/09/2021.Hieronder mijn recentste bericht aan LuminusVandaag 28/09/2021 ontving ik van Luminus een SMS om een openstaand bedrag van 9,95€ te betalen voor 12/10/2021.Dit is te veel, ik ben het beu om lastig gevallen te worden over een betaling voor een dienst waarvoor ik nooit iets heb aangevraagd, laat staan een contract van Luminus te hebben aanvaard.Ik eis dat u alle vragen tot betaling voor een onbestaande contract voor het onderhoud van een ketel onmiddellijk stop zet.Hieronder nogmaals mijn vorig bericht en ik hoop dat Luminus nu eens eindelijk doet wat het moet doen.GeachteVandaag stel ik vast dat Luminus voor de derde keer nu op 24/09/2021 tracht op een onwettige manier een bedrag van 9,95€ via een domiciliering van mijn rekening te incasseren.Na alle voorgaande mails en telefonisch contact blijft dit onopgelost.Volgens Luminus heb ik een contract afgesloten voor het onderhoud van een ketel.Ik heb geen enkele ketel vermits ik elektrisch verwarm met een warmtepomp en voor warm sanitair water een elektrische boiler in dienst heb.Kan u mij verklaren waarom ik een contract zou aangaan voor het onderhoud van een ketel?- Ik heb geen enkel contract aangegaan voor het onderhoud van een ketel noch telefonisch, noch digitaal noch schriftelijk, kan u mij het tegendeel aantonen?- Waarom is er op “my luminus” geen enkele factuur te bespeuren die dit bedrag vermeld?- Ik heb aan Luminus geen enkele toestemming op eender welke manier gegeven om een domiciliëring op mijn rekening te openen.Ik stel vast dat dit eerder een frauduleuze manier is om mij geld afhandig te maken.Ik eis een oplossing voor de volgende zaken:- Het zogenaamde contract voor het onderhoud van een ketel moet als onbestaande aanzien worden.- Het mandaat voor de domiciliëring met referentie 2030000127372 moet onmiddellijk teniet worden gedaan.Indien er voor woensdag 29/09/2021 geen gevolg gegeven is aan mijn eisen zal ik genoodzaakt zijn gerechtelijke stappen te ondernemen en een schadevergoeding te vragen voor de lasten die u mij hebt berokkend.

Berichten (4)

Luminus

Naar: L. H.

29/09/2021

Beste mevrouw HofmanNaar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij u vandaag, 29 september 2021 een gedetailleerd antwoord via e-mail.Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder.Vriendelijke groetenLuminusPS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

L. H.

Naar: Luminus

05/10/2021

GeachteHet mandaat op mijn rekening is nog steeds niet geannuleerd.Het ongewenste contract "Ketel garantie" werd stopgezet met de vermelding dat het verschuldigde bedrag alsnog moet betaald worden.Mijn bericht aan Luminus van 29/09/2021 met vraag naar informatie over het ten onrechte verschuldigde bedrag is tot op vandaag onbeantwoord gebleven

Luminus

Naar: L. H.

05/10/2021

Beste mevrouw HofmanNaar aanleiding van uw antwoord dat wij ontvingen via Test-Aankoop verstuurden wij u vandaag, 5 oktober 2021 nog een e-mail.Vriendelijke groetenLUMINUS This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.

L. H.

Naar: Luminus

23/10/2021

Het contract en de vragen tot betaling zijn stop gezet door Luminus, het ten onrechte verkregen mandaat op mijn rekening is nog steeds niet ongedaan gemaakt.Het is onlogisch dat de eigenaar van de rekening of de bank de mandaten voor domicliering zelf niet kunnen annuleren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform