Terug

Contract niet geactiveerd en dus geen voorschotfacturen gekregen.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. S.

Naar: Luminus

11/08/2022

Beste, Op 19/11/2021 ging ik bij Luminus een contract aan voor gas en elektriciteit. Dit zou van start gaan vanaf februari 2022. Het contract voor mijn gas was meteen in orde, maar dit van elektriciteit bleef achterwegen en werd niet verwerkt. Wij ontvingen onze voorschotfacturen van gas, maar nooit van elektriciteit omdat het contract tot op heden nog steeds in verwerking is. Sinds februari ben ik iedere 2 weken naar Luminus en Fluvius aan het bellen geweest om het probleem uit te leggen. Dat ik dus nog steeds geen meterstanden kon doorgeven, geen contract in orde had en dus ook nog geen voorschotfacturen had ontvangen. Steeds meldde Luminus dat het contract in behandeling was en dat ze er alles aan zouden doen dit zo snel mogelijk in orde te brengen, steeds hetzelfde liedje dus. Nu de dag vandaag 11/08/2022 zijn wij exact 7 maanden verder en is het contract van elektriciteit nog steeds niet geactiveerd en hebben wij dus nog steeds geen voorschotfacturen kunnen ontvangen betalen. Aangezien wij geen geldig geactiveerd contract hebben moeten wij dus ook niet betalen voor een dienst die niet in orde is bij ons, vinden wij. Onze afrekening zien wij momenteel dus groter en groter worden, zonder dat wij hiervan op de hoogte zijn. Luminus gaat er echter vanuit en vindt het normaal dat wij bij de afrekening alles van de afgelopen maanden ineens zullen betalen, maar hier zijn wij niet mee akkoord. Na maanden proberen en nog steeds geen actieve dienst te hebben, vinden wij het niet normaal dat we de voorschotten van de afgelopen maanden (dat we geen geldig contract hadden) betalen bij de afrekening. Een energieleverancier is er om in schijven met voorschotten de dure energie te betalen. Deze dienst hebben wij niet gekregen voor elektriciteit omdat Luminus ons contract niet had doorgegeven aan Fluvius. Volgens Luminus zijn wij dus al maanden klant bij hen voor elektriciteit, maar wij zien dit anders aangezien ons contract nog steeds in verwerking staat op de app. Ik verwacht dus een compensatie van Luminus uit En vind het niet normaal dat wij dankzij de fout van Luminus zo'n grote afrekening zullen moeten betalen.Dan heb ik nog niet alle mailtjes, berichten en telefoons die ik naar Luminus heb gedaan vermeld. Zoveel tijd hierin gestoken om dit probleem opgelost te krijgen, maae nooit een deftige aanpak van ons probleem gezien, terwijl het heel eenvoudig was.. contract opsturen naar Fluvius en klaar! Ik eis een compensatie van de voorschotten bij de afrekening! Grt, Lisl Steurs


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform