Geachte heer of mevrouwBetreft: Klacht einddatums van contracten worden niet gerespecteerd + creditnota van februari nog steeds niet ontvangen (werd bevestigd om in februari nog te ontvangen)Ik ben aangesloten sinds lange tijd bij Luminus voor mijn gas en elektriciteit.Ik wijzig om de zoveel tijd via Mijn Energie mijn contracten, nu had ik de formule Luminus Optifix vast 2 jaar voor gas en elek. tem 04 sept 22.Omdat ik niets aan het lot wil overlaten, heb ik me al tijdig geïnformeerd naar de meest interessante energieleverancier via Mijn energie. Luminus had mijn voorkeur dus ik geef al mijn nieuwe contracten door bij Luminus.Op 26 april heb ik van Luminus de e-mails gekregen dat het nieuwe contract voor gas en elektriciteit genaamd Essential variabel voor 1 jaar ingaat vanaf 16 mei i.p.v. 05 september 22.Dus mijn lopende contracten Optifix variabel 2 jaar tem 04 sept 22 is plots niet van belang?Meer nog, de wijziging verloopt verdacht vlot.Ik vind dit niet correct en heb hiervoor ook hun procedure gevolgd, en de klacht telefonisch ingediend op een 078-nummer. Daar kreeg ik de ludieke reactie dat het er nu zo eenmaal aan toegaat. Ook al was dat voordien niet zo. Einddatums van contracten worden niet meer gerespecteerd.Bovendien kreeg ik in februari van dit jaar een brief met de mededeling dat ik nog een creditnota mag ontvangen binnen de 14 werkdagen van 80 euro. Dit is nog steeds niet in orde.Hier ook weer dezelfde reactie dat het nu eenmaal zo is en dat ik maar moet wachten.Ik ben danig geschrokken van hun lakse mentaliteit dat ik overweeg over te stappen.Service is nog altijd héél belangrijk ook al stijgen de prijzen.Ik wil me dan ook graag beroepen op het herroepingsrecht van 14 dagen om mijn nieuw contract van Essential te annuleren.Graag dringend reactie, dus creditnota van 80 euro storten en mijn huidige contracten van Luminus Optifix terugzetten aub.HoogachtendHilke