Terug

Contract laten tekenen tijdens wisselen meter.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Wijziging van leverancier

Klacht

J. L.

Naar: Engie

24/07/2024

Plots blijk ik van leverancier veranderd te zijn. Blijkt dat ik na het plaatsen van de slimme meter een contract getekend heb bij Engie, terwijl met verteld werd dat dit was voor het plaatsen van de meter. Zonder een afrekening hebben ze mij dan een contract door mijn strot geramd dat ik niet wil. Ik heb dan naar een extreem onbeschofte bediende van Engie gebeld die me nergens antwoord op kon geven, toen mijn vragen dwingender werden heeft mevrouw, nadat ik haar naam vroeg naar aanleiding van haar mededeling de telefoon neer te gooien, dan de daad bij het woord gevoegd en de telefoon neergegooid. Tevens werd me een voorschot gevraagd 350 euro voor gas en 350 euro voor electriciteit. Mijn vorige voorschot bij Mega bedroeg 240 euro voor gas + electriciteit samen. Toen ik bij deze onbeschofte vrouw daar een opmerking over maakte loog ze me voor dat dit het voorschot was van maart tot juli. Bij nazicht van mijn bankafschriften bleek dat ik al die maanden gewoon aan Mega betaald heb. Ik betwist het voorschot, ik wil een afrekening, zoals de normale procedure is. Die zal ik betalen, het voorschot niet, daar ik ondertussen snel weggevlucht ben bij die verwerpelijke maatschappij. Kunnen jullie tussenbeide komen aub. Bij voorbaat dank. mvg Lardinois Johan

Berichten (2)

Engie

Naar: J. L.

25/07/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.beP Please consider the environment before printing this documentDe: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 24 juillet 2024 17:15À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Contract laten tekenen tijdens wisselen meter.Contract laten tekenen tijdens wisselen meter. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer

Engie

Naar: J. L.

26/07/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche. Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d’information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre site www.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.beP Please consider the environment before printing this documentDe: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.beEnvoyé: mercredi 24 juillet 2024 17:15À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Contract laten tekenen tijdens wisselen meter.Contract laten tekenen tijdens wisselen meter. ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ENGIE Mail Disclaimer: s:www.engie.com/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform