Terug

Contract bij Engie ineens afgesloten zonder mijn weten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. S.

Naar: Eneco

02/02/2024

Beste, Eind oktober moest de meter van in huis verzet worden door Fluvius naar de werfkast buiten aan de verlichtingspaal. Dit verliep vlot. Tot Eneco groen licht moest geven om de meter open te laten zetten. Het werd een welles nietes spelletje van solvabiliteit controleren op de zaak, tot niet meer nodig en dan wel weer nodig. Meerdere keren zeiden ze me aan de telefoon dat het groen licht werd doorgegeven aan Fluvius. Telkens ik Fluvius belde bleek het niet zo te zijn. Ik zat toen al 2 dagen zonder electriciteit, vriezers ontdooiden en ik kon geen eten klaarmaken of was doen. Eneco hield me aan het lijntje waardoor ik na 2 dagen belde naar Engie, zij namen mijn contract over en de dag nadien kwam Fluvius de meter open zetten. Maar wat blijkt nu ineens vandaag, 02/02/24? Eneco heeft opdracht gegeven aan Engie om het contract te annuleren, zonder mijn weten!!! Zelfs toen ik een herinnering van Eneco kreeg lieten ze mij nog niet weten dat ik geen klant meer was bij Engie. Ik liet hen weten dat ik meerdere keren (staat op mail) had doorgegeven dat ik geen klant meer was bij hen en overgestapt was naar Engie, en dus geen facturen meer moest ontvangen van hen. Ik ontvang ook geen meer, ook geen herinneringen. Maar vandaag kijk ik op Mijn Engie en wat zie ik dat er sedert november een eindafrekening was, maar nadien geen facturen meer te vinden. Ik bel Engie voor uitleg en dan vertellen ze me dat Eneco de boel weer overnam. Dit terwijl ik er niet van op de hoogte ben, want ik tekende niks voor de 'overname' in november. Ik WIL helemaal geen klant meer zijn bij Eneco. Ik heb Engie dus alles laten overnemen vandaag, 02/02/24. Dat Eneco nu maar geen 2de poging doet om achter mijn rug dit nieuwe contract bij Engie te annuleren.Gelieve het nodige te doen.Met vriendelijke groetenGwen Schuerm

Berichten (2)

Eneco

Naar: G. S.

21/02/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je contracten.We kijken de datums van je leverperiodes na. Eenmaal ik hier een overzicht van heb, breng ik je verder op de hoogte.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

Eneco

Naar: G. S.

26/02/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je contract bij Eneco.Hieronder vind je een overzicht van de contactperiodes bij Eneco. Deze periodes kan een andere leverancier niet aanrekenen.Lageweg 136, 8930 MENEN: * 541448820068438430: Gestart op 04/07/2021. In november 2023 is er gevraagd de meter te verzegelen. We hebben dit doorgegeven aan Fluvius. Echter is de meter nooit verzegeld. We hebben het bericht ontvangen dat op 24/02/2024 een andere leverancier de meter heeft overgenomen. * 541448820068438423: Gestart op 04/07/2021. In oktober 2023 hebben we van Fluvius de informatie ontvangen dat de meter afgesloten is op 17/10/2023. Dit heeft ons contract gestopt. * 541448860023211838: Het contract werd aangevraagd voor een gesloten meter. Echter kregen we de melding van Fluvius dat de meter reeds openstond. We hebben de meter op 10/11/2023 van de andere leverancier overgenomen. Op 24/02/2024 is de meter overgenomen door een andere leverancier.Bij verdere vragen sta ik voor je klaar.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform