Beste,Op dinsdag 5 december belde ik naar Proximus om te laten weten dat ik wou naar hen overstappen. 2 redenen: een PS5 voor 99 euro en goedkoper internet+tv abonnement. Al mijn gegevens adres en zo gaf ik door. Er werd gevraagd naar de Easy Switch ID. Terloops vroeg ik er wel nog Playstations voorradig waren. Hun antwoord Zeker weten, we zouden U geen klant maken als er geen meer voorradig zouden zijn. Dat zou niet erg professioneel zijn van ons. Ik kreeg hiervan bevestiging per mail. Ik zou nog een betaalverzoek krijgen voor die Playstation... De installatie donderdag 14 december verliep vlekkeloos. Op vrijdag 15 december bel ik voor de 8 (!)ste maal naar de klantendienst met de melding dat ik nog geen betaalverzoek had ontvangen. Tijdens dat gesprek werden me 4 mails verzonden maar... tot op vandaag niet gekregen (ook niet in spam). Ik besluit naar een Proximus Partner center te gaan in de buurt . Die medewerker zei me droogweg dat al sinds half november geen Playstations meer voorradig waren. Ik voelde me bedrogen en belogen. 1 woord: consumentenbedrog!Nog diezelfde 15 december 's avonds besluiten mijn man en ik om terug over te stappen naar Telenet. Ik bel naar Telenet en daar zien ze dat de Easy Switch niet eens is uitgevoerd! Gewoon de Telenet modem terug aansluiten en we keken TV en surften high speed. Ongelooflijk maar waar! Ondertussen bel ik naar Proximus om hun te zeggen dat we niet langer klant wensten te zijn. Ik zou een retourlabel per mail... Raad eens, nooit een mail gezien. Op woensdag 20 decembe ga ik naar een Proximus Shop, doe daar heel het verhaal en overhandig ze de hardware. Daar kom ik 2 interessante zaken te weten. 1. Telenet heeft andere Easy Switch ID gegevens doorgegeven dan die van mij. Ik ben al die tijd blijven hangen bij Telenet. 2. Er staat wel degelijk een Playstation op mijn naam gereserveerd. De Proximus medewerkster heeft begrip voor de situatie en vindt ook dat ik recht heb op die PS5. Tijdens mijn aanwezigheid brengt ze de Easy Switch in orde. Die van Telenet naar Proximus of van Proximus naar Telenet??? Geen flauw idee, ze was zuinig met haar woorden.Thuis gekomen volgende vaststelling: geen internet. Ik bel naar Telenet en daar zien ze dat ik geen klant meer ben. Ik vraag om dat dringend in orde te brengen. Dat kon, omstreeks 19u30 zou ik ten laatste weer kunnen surfen. Om 19u45 bel ik opnieuw naar Telenet want ik had geen internetconnectie. Het komt pas in orde als ik eerst naar een Telenet shop ga om mijn identiteitskaart te laten uitlezen. Wat??? De donderdag 21 december sta ik als eerste in de Telenetwinkel en doe daar (opnieuw) mijn verhaal. Het is die man na 2 uur gelukt om alles terug te brengen zoals het oorspronkelijk was, mits veel telefoontjes naar de klantendienst van Telenet. OEF! Maar geen PS5 onder de Kerstboom dus...Nog diezelfde dag krijg ik een mail van Proximus met een gedetailleerd overzicht van de wijziging die werd doorgevoerd. Doorklikken op de link in de mail deed me verbazen. Materiaal op voorraad.Je apparatuur is op voorraad, we maken een pakket klaar om je op te sturen. Ik weet niet meer wat ik moet denken...Ik kan jullie bezorgen een bevestiging waarin staat dat er een PS5 voor me besteld is. En een printscreen dat er binnenkort een PS5 zal geleverd worden... met vriendelijke groetenE.