Terug

Consumenten misleiding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: ALDI

23/07/2024

Het diepvriesproduct "CALAMARI" van het merk Ocean Sea suggereert dat de consument de diepvries versie koopt van inktvisringen (pijlinktvis) met een beslagdeegje errond dat dan gefrituurd moet worden. De consument wordt niet geacht om alle kleine lettertjes te lezen: het product moet duidelijk te herkennen zijn, zodat de consument direct ziet wat hij koopt. De vorm van oplichting gebeurd hier door misleiding. de consument veronderstelt dat hij inktvisregen koopt, maar n werkelijkheid is het een paste dat papperig en naar niks smaakt waarin een klein deel van de inktvis is verwerkt. Walgelijk om te eten! Heel veel consumenten zijn er reeds in deze misleidende miskoop getrap. Een duidelijk voorbeeld dat ALDI graag haar klanten misleid om zo grote winsten te kunnen boeken. Het druist volledig in tegen de grote dunk over hun producten die Aldi zich zelf aanmeet. Door de manier waarop het wordt voorgesteld en door de benaming verwacht de consument echte inktvis en geen inktvis vermalen in een paste. Elke consument dat in deze valkuil trapt voelt zich erg bedrogen. De gewenste actie dat we van ALD verwachten is dat zij duidelijker hun product omschrijven het zij door de groothandel daarop te wijzen hetzij door eigen etikettering zodat het product helder omschrijft. Deze troep vloog bij mij onmiddellijk in de vuilnisbak. Jammer dat het vieze product onze maaltijd verknoeide. Didier

Berichten (6)

ALDI

Naar: E. V.

23/07/2024

Beste klant,Hartelijk dank voor jouw bericht. Welkom bij ALDI.Onze klantendienst zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen.We staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 uur tot jouw beschikking.Vermeld altijd het volgende persoonlijke referentienummer voor verdere dialoog:02459027Met vriendelijke groeten,Het ALDI-teamBezoek ook onze website:www.aldi.beklachten@test-aankoop.beschreef op 23.07.2024:‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBBALDI wil je natuurlijk graag verder helpen. Om dit mogelijk te maken, moeten we weten hoe we je kunnen contacteren en wat je verhaal precies is. Om je zo snel mogelijk verder te helpen, sturen we je verhaal mogelijk naar onze hoofdzetel en eventueel naar een ander bedrijf binnen ALDI België. We kunnen deze persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de afhandeling, inclusief aan leveranciers of de dienst na verkoop van leveranciers. Om onze service beter te maken, analyseren we alle contactmomenten en maken we ook gebruik van een controlebureau. We houden mogelijk je verhaal bij zodat je het niet opnieuw hoeft te vertellen en dit gedurende een periode van drie jaar. Wil je je persoonsgegevens inkijken? Of wil je gegevens wijzigen of laten verwijderen? Geen probleem. Neem dan gewoon contact op via onze website, via dataprotection-crm-dev-be@aldi-essen.de of via ALDI Data Protection, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. Meer informatie over de bescherming van je privacy, kan je vinden op:ALDI-privacyregeling – Je persoonsgegevens.© ALDI Holdng nvStartpaginaContactbescherming

E. V.

Naar: ALDI

23/07/2024

Beste, U stelt nogal veel eisen zoals "Vermeld altijd het volgende persoonlijke referentienummer voor verdere dialoog:02459027" en verderop spreek je zelfs in termen van moeten. Hoe jullie interne keuken is geregeld, heeft met mij en mijn zaak niks te maken en ik gedrag me hierin zoals ik zelf bepaal. Door eisen op te legen naar de klager toe, meet je jezelf een hogere positie aan en dat is meteen tonen dat er geen respect is. een ander voorbeeld van weinig respect is ondertekenen met "vriendelijke groeten, Het ALDI-team" Officieel is dat al helemaal not done!

ALDI

Naar: E. V.

23/07/2024

Beste klant,Hartelijk dank voor jouw bericht. Welkom bij ALDI.Onze klantendienst zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen.We staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 uur tot jouw beschikking.Vermeld altijd het volgende persoonlijke referentienummer voor verdere dialoog:02459519Met vriendelijke groeten,Het ALDI-teamBezoek ook onze website:www.aldi.beklachten@test-aankoop.beschreef op 23.07.2024:‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBBALDI wil je natuurlijk graag verder helpen. Om dit mogelijk te maken, moeten we weten hoe we je kunnen contacteren en wat je verhaal precies is. Om je zo snel mogelijk verder te helpen, sturen we je verhaal mogelijk naar onze hoofdzetel en eventueel naar een ander bedrijf binnen ALDI België. We kunnen deze persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de afhandeling, inclusief aan leveranciers of de dienst na verkoop van leveranciers. Om onze service beter te maken, analyseren we alle contactmomenten en maken we ook gebruik van een controlebureau. We houden mogelijk je verhaal bij zodat je het niet opnieuw hoeft te vertellen en dit gedurende een periode van drie jaar. Wil je je persoonsgegevens inkijken? Of wil je gegevens wijzigen of laten verwijderen? Geen probleem. Neem dan gewoon contact op via onze website, via dataprotection-crm-dev-be@aldi-essen.de of via ALDI Data Protection, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. Meer informatie over de bescherming van je privacy, kan je vinden op:ALDI-privacyregeling – Je persoonsgegevens.© ALDI Holdng nvStartpaginaContactbescherming

E. V.

Naar: ALDI

23/07/2024

OK Zo steek de vork in elkaar. ALDI geeft op berichten vanuit testaankoop een gestandaardiseerd antwoord, waardoor testaankoop vermoedt dat de klacht beantwoord is en de indruk wekt om snel te antwoorden, maar dat is deze dus helemaal niet. Dus wanneer ik deze reactie nu terug verstuur krijg ik drie maal dezelfde gestandaardiseerde antwoorden. Goed Bezig zeg!

ALDI

Naar: E. V.

23/07/2024

Beste klant,Hartelijk dank voor jouw bericht. Welkom bij ALDI.Onze klantendienst zal dit zo snel mogelijk in behandeling nemen.We staan van maandag tot en met vrijdag van 09:00 - 17:00 uur tot jouw beschikking.Vermeld altijd het volgende persoonlijke referentienummer voor verdere dialoog:02459561Met vriendelijke groeten,Het ALDI-teamBezoek ook onze website:www.aldi.beklachten@test-aankoop.beschreef op 23.07.2024:‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBBALDI wil je natuurlijk graag verder helpen. Om dit mogelijk te maken, moeten we weten hoe we je kunnen contacteren en wat je verhaal precies is. Om je zo snel mogelijk verder te helpen, sturen we je verhaal mogelijk naar onze hoofdzetel en eventueel naar een ander bedrijf binnen ALDI België. We kunnen deze persoonsgegevens aan derde partijen verstrekken als dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de afhandeling, inclusief aan leveranciers of de dienst na verkoop van leveranciers. Om onze service beter te maken, analyseren we alle contactmomenten en maken we ook gebruik van een controlebureau. We houden mogelijk je verhaal bij zodat je het niet opnieuw hoeft te vertellen en dit gedurende een periode van drie jaar. Wil je je persoonsgegevens inkijken? Of wil je gegevens wijzigen of laten verwijderen? Geen probleem. Neem dan gewoon contact op via onze website, via dataprotection-crm-dev-be@aldi-essen.de of via ALDI Data Protection, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. Meer informatie over de bescherming van je privacy, kan je vinden op:ALDI-privacyregeling – Je persoonsgegevens.© ALDI Holdng nvStartpaginaContactbescherming

ALDI

Naar: E. V.

24/07/2024

Beste,Wij hebben bij ALDI jouw klacht/melding met ref. @@REF_ID@4bec15caddfe8cc4d6@REF_ID@@ goed ontvangen.Deze melding werd door de klant -dhr.didier.de.buck@gmail.com -niet rechtstreeks naar ALDI gericht.Als klantendienst volgen wij dergelijke meldingen vrij strikt op in overleg met onze aankoopverantwoordelijken en leverancier.Het artikel CALAMARI van het merk Ocean Seawaarover de klant melding maakt, wordt niet verkocht bij ALDI maar bij Lidl.Met vriendelijke groeten,GeertHet ALDI-teamSteeds op de hoogte blijven? Da’s slim! Schrijf je in voor onzenieuwsbrief.Ken je onze verse producten al? Voor meer informatie,klik hier.Heb je nog vragen? Gelieve deze mail te beantwoorden of bezoek onze website:www.aldi.beDossiernummer: 02459027Deze dienst wordt je aangeboden door ALDI Holding nv, Keerstraat 4, 9420 Erpe-Mere. ALDI Holding nv is een verwerker voor de regionale hoofdkantoren. Door je postcode in te geven bij het contactformulier, kan je vinden welk regionaal hoofdkantoor verantwoordelijk is voor welke postcode.RPR Dendermonde BE0 456 815 659 - IBAN: BE04 0016 9424 3931 BIC: GEBABEBB© ALDI Holding nvStartpaginaContactbescherming--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachten@test-aankoop.be]Verzonden: 23/07/2024 14:45Aan: klantendienst@aldi.beOnderwerp: Consumenten misleiding‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ thread::reVwed-pNVO004h0M1RjCD8::


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform