Sinds eind maart 2023 werkte een decoder van Telenet niet meer. We zijn naar de winkel gegaan (Autosoft Lommel) voor een nieuwe decoder, maar kregen te horen dat dit voortaan door een technieker bij ons thuis vervangen moest worden door het 'nieuwe systeem' terwijl we vroeger altijd de kapotte decoder konden omwisselen. Een technieker komt eind maart langs en vervangt de decoder maar vertelt dat het enkele dagen kan duren voor deze geactiveerd wordt. Twee weken later nog niet geactiveerd dus gebeld naar de klantendienst van telenet (12 april). Het serienummer zou niet gewijzigd zijn waardoor de nieuwe decoder niet activeerde. Het zou binnen een week worden opgelost. Uiteindelijk heb ik vier keer de klantendienst gecontacteerd waarvan de laatste keer 19 juli was, dus bijna 4 maanden later en het probleem is nog steeds niet opgelost. De derde keer dat ik belde (28 juni) kreeg ik een compensatie van 12 euro, wat belachelijk is voor zo een lange periode terwijl we al meer dan 14 jaar klant zijn. De laatste keer dat ik belde vertelde de persoon dat er een technieker ging langskomen de volgende dag tussen 13u00 en 18u00. Ik ben de hele dag thuisgebleven en heb niemand gezien. Bovendien zei deze persoon ook dat we gecontacteerd gingen worden door een andere dienst voor verdere compensatie, maar ook hier hebben we niks van te horen gekregen. Jammer dat er zo wordt omgegaan met trouwe klanten die altijd op tijd betalen terwijl de prijzen enkel omhooggaan en de dienstverlening naar beneden.