Terug

conflict levering bloemist

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. D.

Naar: Euroflorist

09/05/2019

Geachte, Ik had 2 bestellingen geplaatst bij online bloemist Euroflorist (www.euroflorist.be) om telkens op 1 mei een vaas met meiklokjes (hun duurste aanbod) te laten bezorgen, één in een deelgemeente van Aartselaar voor een vriendin, en één in Ekeren voor mijn ouders. Meiklokjes schenken op 1 mei heeft een speciale betekenis.De levering in de deelgemeente van Aartselaar is correct afgehandeld en werd de 1e mei ’s morgens om 10:00 afgeleverd.De levering voor Ekeren echter om de een of andere reden, en tot mijn grote teleurstelling, niet!Die werd pas op 2 mei om 10:05 aangeboden en werd door mijzelf, ik was op dat moment bij mijn ouders, geweigerd als te laat!Ik contacteerde de leverancier per email. Maar die schermde gewoon af met de algemene voorwaarden: Euroflorist Europe B.V. garandeert geen leveringen op feestdagen. De bloemist heeft het recht om bestellingen voor feestdagen op de dag ervoor of de eerstvolgende dag erna te leveren. Het Euroflorist Europe B.V. kantoor is tevens gesloten op zon- en feestdagen en zal desbetreffende opmerkingen alleen gedurende werkdagen afhandelen. Bestellingen die geplaatst worden tijdens sluiting van het kantoor (bijvoorbeeld zaterdagmiddag na 13:00 uur) worden niet behandeld.Ik antwoordde met volgende email op 2 mei: Geachte Heer,Ik heb 2 bestellingen geplaatst om telkens op 1 mei een vaas met meiklokjes (uw duurste aanbod) te laten bezorgen, dat heeft hier namelijk bij ons een speciale betekenis!De levering in R e e t is perfect afgehandeld en werd op de 1e mei ’s morgens geleverd.De levering voor Ekeren echter om de een of andere reden, en tot mijn grote teleurstelling, niet!Die werd pas vandaag 2 mei om 10:05 aangeboden en werd door mijzelf, ik was op dat moment bij mijn ouders, geweigerd als te laat!Wat voor nut heeft het om bloemen te bestellen voor een speciale dag, om dan te moeten vaststellen dat ze niet kunnen geleverd worden en ze gewoon op eigen initiatief op een andere dag worden geleverd? Zou mooi staan bij een bruiloft of een begrafenis…!Als ik dit op voorhand had geweten, had ik de bestelling niet geplaatst, maar die mogelijkheid heeft u me niet gegeven.Ik heb de bestelling gemaakt voor levering op 1 mei, en die datum staat ook de bestelling, u had me kunnen contacteren om te melden dat u deze levering niet tijdig kon uitvoeren, maar ik heb geen telefoonoproep noch sms mogen bekomen, nochtans was ik verplicht om mijn telefoonnummer te vermelden.Ook op 1 mei geen bericht noch sms dat levering niet mogelijk zou zijn…Ik begrijp dat u als Euroflorist zelf afhankelijk bent van uw onderaannemers en elke bestelling correct en zorgzaam wil uitvoeren. Het is dan ook spijtig om te moeten vaststellen dat uw onderaannemer hier uw naam en diensten een negatief imago geeft.Maar het is eens zo betreurend dat u direct kiest voor de klantonvriendelijke aanpak en onmiddellijk en gemakshalve afschermt met uw algemene voorwaarden. Die trouwens geen enkele klant leest, we vertrouwen met z’n allen op een correcte en eerlijke service!Ik hoop echter dat u mijn klacht toch ter harte neemt.Ik heb ondertussen een verzoek van Trustpilot gekregen voor een beoordeling van uw service en zou deze toch graag invullen met een positieve noot.Ik kreeg echter geen verdere response.Vandaag heb ik dan m'n review gemaakt op Trustpilot en dan binnen enkele minuten daar een reactie op gekregen van Euroflorist: Wij hebben hier u ook per mail van op de hoogte gestuurd, u geeft aan dat niemand de algemene voorwaarden leest, echter accepteerd u ze wel. Er staat beschreven hoe en waIk heb geen bloemen gekregen, doch er wel voor betaald! Ik vind deze leverancier niet correct in het uitvoeren van deze bestelling, het is gemakkelijk om achteraf met de kleine lettertjes te zwaaien. Het feit dat ik 1 mei kon selecteren op de website tijdens de bestelling voor levering, gaf me een vals vertrouwen. Eén bestelling hebben ze wel geleverd, de andere niet en daar nemen ze nu geen verantwoordelijkheid voor. Ik voel me dan ook wel belazerd in dit verhaal.Met vriendelijke groeten,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform