Terug

Complaint against vanden borre - warranty and missing photo evidence

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

A. M.

Naar: VANDEN BORRE

20/02/2025

Ik dien hierbij een klacht in tegen Vanden Borre vanwege een garantiegeschil met betrekking tot een defecte elektrische step (Model: 15755785 Bestelnummer: 25012000040000286, Herstelling dossiernummer: 64577002), die ik op 20/01/2025 heb gekocht. De step vertoonde binnen één dag al een defect en ik heb hem binnen drie dagen teruggebracht naar de winkel. Vanden Borre beweert dat de schade door verkeerd gebruik is ontstaan, maar ik ben ervan overtuigd dat dit onmogelijk door mijn gebruik kan komen. De schade moet al bij levering aanwezig zijn geweest of tijdens het transport zijn ontstaan, aangezien ik de step slechts één dag heb kunnen gebruiken. Volgens de Belgische consumentenwetgeving ligt de bewijslast bij de verkoper in de eerste zes maanden. Vanden Borre stelt dat er fotobewijs is van de schade, maar ondanks een schriftelijke belofte in een chatbericht hebben ze dit nooit aan mij bezorgd. Wat heb ik al geprobeerd? 1. Ik heb Vanden Borre herhaaldelijk gevraagd om het fotobewijs, maar ik kreeg geen antwoord. 2. Ik heb een telefoonopname waarin een medewerker van Vanden Borre zegt: "er klopt iets niet", wat erop wijst dat zij zelf twijfelen aan hun schadeclaim tegen mij. 3. Ondanks meerdere pogingen tot contact heb ik geen duidelijke communicatie of oplossing ontvangen (buiten dat ze het repareren als ik 260€ betaal). Wat verwacht ik als oplossing? Ik vraag Test-Aankoop om te bemiddelen en druk uit te oefenen op Vanden Borre om: Het fotobewijs en een technisch rapport te verstrekken zoals beloofd. Een gratis reparatie of vervanging, zoals wettelijk vereist. Een volledige terugbetaling indien reparatie of vervanging niet mogelijk is. Ik vind het onaanvaardbaar dat Vanden Borre mij verantwoordelijk stelt voor schade die niet door mij kan zijn veroorzaakt en hoop dat Test-Aankoop mij kan helpen om mijn rechten af te dwingen. Bijlagen: Aankoopbewijs Chatbericht waarin ze beloven het fotobewijs te sturen

Berichten (2)

VANDEN BORRE

Naar: A. M.

27/02/2025

Dominique (Vanden Borre) 27 feb 2025 11:12 CET Beste, Jouw mail werd goed ontvangen en wordt nagekeken met de dossierbeheerder. Zodra wij meer informatie hebben ontvangen, nemen wij contact op met jou. Fijne dag, Dominique Klachten 20 feb 2025 21:15 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [X220P7-ZK00W]

VANDEN BORRE

Naar: A. M.

28/02/2025

Dominique (Vanden Borre) 28 feb 2025 12:23 CET Geachte, We hebben het toestel van de klant teruggenomen. Dhr Meiteen kan in de FNAC-winkel een ander toestel aankopen Vriendelijke groeten, Dominique Consumentendienst Dominique (Vanden Borre) 27 feb 2025 11:12 CET Beste, Jouw mail werd goed ontvangen en wordt nagekeken met de dossierbeheerder. Zodra wij meer informatie hebben ontvangen, nemen wij contact op met jou. Fijne dag, Dominique Klachten 20 feb 2025 21:15 CET ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ [X220P7-ZK00W]

Bemiddeling door Testaankoop 04 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform